Zasady konkursów sms – wyrok sądu
REKLAMA
REKLAMA
Spółka Internetq Polska wysyłała do klientów sms o treści: Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy!. Wiadomości miały na celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja.
REKLAMA
Jasne zasady konkursu smsowego
REKLAMA
W grudniu 2011 r. UOKiK wydał decyzję stwierdzającą, że powyższe praktyki były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd. Zdaniem Urzędu spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko odesłać wiadomość. W rzeczywistości gwarantowało to jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę lub, lub uzyska ją po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa, podczas gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.
Informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu SMS-a otrzymają nagrodę podczas gdy w rzeczywistości gwarantowany jest tylko udział w jej losowaniu, to – zdaniem zarówno UOKIK jak i Sądu Apelacyjnego w Warszawie - praktyka niezgodna z prawem.
Sąd Apelacyjny zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Podtrzymał również karę pieniężną w wysokości 338 572 zł. Wyrok Sądu Apelacyjnego z 7 listopada 2014 r. (VI ACa 187/14) jest prawomocny.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Podstawa prawna:
Wyrok Sądu Apelacyjnego z 7 listopada 2014 r., VI ACa 187/14.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat