Jak skutecznie zakwestionować za duży rachunek za telefon
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedzi na pytanie należy zacząć od wyjaśnienia, że usługa telefoniczna u operatora Telekomunikacji Polskiej S.A. (zwanej dalej TP SA) jest usługą powszechną. Co to znaczy?
REKLAMA
Otóż Telekomunikacja Polska SA została zobowiązana prawem telekomunikacyjnym, do zapewnienia warunków fizycznych oraz ekonomicznych, do podłączenia usługi telefonicznej każdemu odbiorcy końcowemu (w tym konsumentowi) na terenie całego kraju, – bez względu na lokalizację - który zwróci się do TP SA z taką prośbą.
Wysokość rachunku telefonicznego można reklamować nie więcej niż 12 miesięcy wstecz. Po tym czasie roszczenia przedawniają się a operator (tu TP SA) nie jest w stanie dokonać korekty faktury.
W przypadku kwestionowania wysokości rachunku i pomimo złożenia reklamacji (pisemnej bądź z wpisem do protokołu) na abonencie w dalszym ciągu ciąży obowiązek terminowego realizowania zobowiązania finansowego. Jednak zobowiązanie to – w przypadku usługi powszechnej (usługa telefoniczna w TP SA) – konsument może pomniejszyć o kwestionowaną/reklamowaną wysokość.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004 r. Nr 171, poz.1800 z późn. zm.)
Iwona Truszkowska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Wołominie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat