To prawda. Przedsiębiorca, z którym zawarta była umowa o dostęp do internetu zanim odetnie dostępu do sieci ma obowiązek wysłać upomnienie do konsumenta. W nim powinna być wskazana kwota zaległości i termin, w jakim należy ją uregulować. Jeżeli po wezwaniu do zapłaty klient nie zapłaci należności we wskazanym terminie przedsiębiorcy przysługuje prawo do żądania odsetek za czas opóźnienia, nawet jeżeli nie poniósł on żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik, czyli konsument odpowiedzialności nie ponosi.
Natomiast konieczność uiszczenia dodatkowej opłaty za ponowne podłączenie do Internetu wydaje się być bezpodstawna. Nawet jeśli w umowie dotyczącej korzystania z sieci internetowej znalazł się zapis przewidujący takie świadczenie, to stanowi on zakazaną klauzulę umowną i konsument nie musi go respektować.
Podstawa prawna:
art. 101 ust. 4 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).