Jeżeli dostaniemy rachunek telefoniczny na wysoką kwotę, a mamy pewność, że ani sami ani nikt z domowników nie korzystał z telefonu za często, to należy pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.
Po pierwsze należy skontaktować się ze swoim operatorem telekomunikacyjnym i zażądać wydania billingu. Znajduje się w nim szczegółowy wykaz wykonanych przez abonenta połączeń telefonicznych. W telekomunikacji Polskiej S.A. taka usługa jest bezpłatna.
Następnie należy dokładnie sprawdzić numery telefonów znajdujące się na billingu. Te, których nie znamy należy odznaczyć. Jeśli jeden z numerów powtarza się wyjątkowo często – możesz przedzwonić i spytać z kim rozmawiano z Twojego telefonu.
Jeżeli jesteśmy pewni, że nastąpiła jakaś pomyłka, to można złożyć reklamacje. Najlepiej uczynić to na piśmie. W załączeniu należy wysłać kopię billingu, z tymi połączeniami, których nie znamy i wiemy, że nie dzwoniliśmy na nie.
Zobacz również: Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Ostatnim krokiem jest uznanie lub nieuznanie reklamacji przez operatora. Jeżeli nasze roszczenia nie zostaną uwzględnione, to pozostaje nam dochodzenie swoich praw w postępowaniu mediacyjnym lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej