Co zrobić z zawyżonym rachunkiem telefonicznym
![Jeżeli wydaje nam się, ze nasz rachunek za telefon został zawyżony, żądajmy bilingu.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNy5pbmZ/vci5wbC9wL19maWxlcy85MjAwMC/9zaHV0dGVyc3RvY2tfNDYyODc5M/DFfMTE2NDc3LmpwZyIsInciOjc3MX0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli dostaniemy rachunek telefoniczny na wysoką kwotę, a mamy pewność, że ani sami ani nikt z domowników nie korzystał z telefonu za często, to należy pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.
REKLAMA
Po pierwsze należy skontaktować się ze swoim operatorem telekomunikacyjnym i zażądać wydania billingu. Znajduje się w nim szczegółowy wykaz wykonanych przez abonenta połączeń telefonicznych. W telekomunikacji Polskiej S.A. taka usługa jest bezpłatna.
Następnie należy dokładnie sprawdzić numery telefonów znajdujące się na billingu. Te, których nie znamy należy odznaczyć. Jeśli jeden z numerów powtarza się wyjątkowo często – możesz przedzwonić i spytać z kim rozmawiano z Twojego telefonu.
Jeżeli jesteśmy pewni, że nastąpiła jakaś pomyłka, to można złożyć reklamacje. Najlepiej uczynić to na piśmie. W załączeniu należy wysłać kopię billingu, z tymi połączeniami, których nie znamy i wiemy, że nie dzwoniliśmy na nie.
Zobacz również: Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Ostatnim krokiem jest uznanie lub nieuznanie reklamacji przez operatora. Jeżeli nasze roszczenia nie zostaną uwzględnione, to pozostaje nam dochodzenie swoich praw w postępowaniu mediacyjnym lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat