Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum
REKLAMA
REKLAMA
Rozmowy z konsultantami
Operatorzy telekomunikacyjny mają możliwość oferowania swoim klientom przeróżne promocje, przedłużenie umowy, czy nowe usługi. Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego dostawca usług może bowiem umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W praktyce oznacza to, że abonenci będą mogli zawrzeć umowę dotyczącą np. nowej promocji bez konieczności udania się do salonu operatora.
REKLAMA
Co jednak wynika z tego i jakie niebezpieczeństwa się z tym wiążą? Co może zrobić konsument, jeżeli operator wysyła rachunki za usługi na świadczenie których się nie zgodziliśmy?
Zobacz: Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem
Zobacz: Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem?
Zobacz: Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem?
Przeniesienie numeru
Jeszcze kilka lat temu rezygnacja z usług jednego operatora telefonicznego na rzecz drugiego wiązała się z kłopotliwą koniecznością zmiany numeru. Od jakiegoś czasu możliwe jest przeniesienie do innego operatora z zachowaniem obecnego numeru. Jak wygląda procedura? Co trzeba zrobić, by przenieść numer telefonu?
Zobacz: Jak przenieść numer do innego operatora?
Jakie klauzul umownych się wystrzegać?
Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych to częste „siedlisko” niedozwolonych klauzul umownych, które są systematycznie likwidowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jakich klauzule są niedozwolone? Czy operator może stosować postanowienia, które prowadzą do automatycznego przedłużenia naszej umowy? Czy może się uwolnić od odpowiedzialności za brak połączenia z Internetem?
Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem
Zobacz: Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu
Zobacz: Mobilny Internet: czy można zrezygnować gdy brak zasięgu w domu?
Zobacz: Czy za ponowne przyłączenie do sieci trzeba płacić?
Spór z operatorem
Nie we wszystkich aspektach jakość oferowanych w Polsce usług telekomunikacyjnych jest zadawalająca. Jakie zatem prawa mamy w przypadku sporu z operatorem? Co zrobić w sytuacji, gdy dostaniem zbyt duży rachunek za telefon?
Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny: co można zrobić?
Zobacz: Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego
Czy operator ma obowiązek zawrzeć z nami umowę? Kiedy i jaki operator ma taki obowiązek? Jakich umów to dotyczy? Czego możemy się domagać
Zobacz: Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat