Wniosek do nowego operatora
Przeniesienie numeru do nowego dostawcy usług następuje na pisemny wniosek zainteresowanego abonenta. Wniosek składany jest na formularzu dostępnym w punktach obsługi klienta operatorów lub na ich stronach internetowych. Do wniosku o przeniesienie, abonent dołącza oświadczenie
Do wniosku o przeniesienie abonent może dołączyć pełnomocnictwo dla nowego operatora do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru (wypowiedzenie w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą usług). Na podstawie tego pełnomocnictwa operator będzie mógł w imieniu abonenta dokonać czynności niezbędnych do przeniesienia numeru.
Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja
Nowy dostawca usług rozpatruje wniosek abonenta w terminie:
- 6 godzin roboczych, gdy przyszły abonent składa wniosek osobiście, w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy usług,
- 3 dni roboczych, jeżeli przyszły abonent składa wniosek w inny sposób.
Kiedy nastąpi przeniesienie numeru?
Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia numeru, nowy dostawca usług zawiera z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Umowa powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą usług.
Przeniesienie numeru nastąpi z chwilą rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem. Umowa z nowym usługodawcą powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług, zgodny z terminem rozwiązania poprzedniej umowy.
Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny - co robić?
Bezpłatne przeniesienie
Na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, przeniesienie numeru następuje w terminie 1 dnia roboczego od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora jest bezpłatne.
W sytuacji problemów z przeniesieniem numerów należy kontaktować się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej