Jak przenieść numer do innego operatora?
REKLAMA
REKLAMA
Wniosek do nowego operatora
REKLAMA
Przeniesienie numeru do nowego dostawcy usług następuje na pisemny wniosek zainteresowanego abonenta. Wniosek składany jest na formularzu dostępnym w punktach obsługi klienta operatorów lub na ich stronach internetowych. Do wniosku o przeniesienie, abonent dołącza oświadczenie
Do wniosku o przeniesienie abonent może dołączyć pełnomocnictwo dla nowego operatora do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru (wypowiedzenie w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą usług). Na podstawie tego pełnomocnictwa operator będzie mógł w imieniu abonenta dokonać czynności niezbędnych do przeniesienia numeru.
Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja
Nowy dostawca usług rozpatruje wniosek abonenta w terminie:
- 6 godzin roboczych, gdy przyszły abonent składa wniosek osobiście, w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy usług,
- 3 dni roboczych, jeżeli przyszły abonent składa wniosek w inny sposób.
Kiedy nastąpi przeniesienie numeru?
Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia numeru, nowy dostawca usług zawiera z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Umowa powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą usług.
Przeniesienie numeru nastąpi z chwilą rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem. Umowa z nowym usługodawcą powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług, zgodny z terminem rozwiązania poprzedniej umowy.
Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny - co robić?
Bezpłatne przeniesienie
Na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, przeniesienie numeru następuje w terminie 1 dnia roboczego od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora jest bezpłatne.
W sytuacji problemów z przeniesieniem numerów należy kontaktować się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat