Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?
REKLAMA
REKLAMA
Prawo telekomunikacyjne daje operatorom telekomunikacyjnym możliwość proponowania swoim klientom nowych promocji, celem zmiany warunków umowy. W takiej sytuacji godząc się na warunki przedstawione w rozmowie telefonicznej możemy zgodzić się na inną taryfę, czy też dodatkowe usługi.
REKLAMA
Nie zawsze jednak taka umowa może być dla nas korzystna. Czasami może nawet dochodzić do sytuacji, w której warunki umowy przedstawione przez konsultanta zupełnie inaczej wyglądają w momencie, gdy dostaniemy pierwszy rachunek.
Przykładów można poszukać na naszym forum, gdzie użytkownicy żalą się, że zamiast wysokiego rabatu otrzymali znacznie mniejszy. Co zrobić w takiej sytuacji?
Zadaj pytanie: Forum konsumenta
Obowiązki operatora
Jak zostało to już stwierdzone powyżej operatorzy mogą zawierać z klientami umowy przez telefon, co wyraźnie umożliwia Prawo telekomunikacyjne. Jednocześnie jednak nakłada na operatora obowiązki, dzięki którym abonenci będą lepiej chronieni oraz łatwiej będzie im dochodzić swoich roszczeń.
Utrwalanie rozmów
Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego w przypadku zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w tym telefonicznie), dostawca usługi ma obowiązek utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
Potwierdzenie na piśmie
Jednocześnie dostawca obowiązany jest potwierdzić na piśmie abonentowi fakt złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy, zakres takiej zmiany oraz termin wprowadzenia zmian w życie.
Gdy otrzymasz pisemne potwierdzenie zmiany warunków umowy, przejrzyj treść postanowień i sprawdź, czy są zgodne z tym co ustaliłeś z konsultantem.
Potwierdzenie na piśmie powinno być dostarczone do abonenta w umówionym terminie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia zlecenia zmiany warunków umowy.
Zobacz również serwis: Umowy
Odstąpienie od umowy
Zawarcie umowy przez telefon jest zawarciem umowy na odległość, z czym wiąże się dodatkowe uprawnienie abonenta. Może on bowiem odstąpić od zmiany w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia umowy.
Odstąpienie takie może nastąpić bez podawania przyczyn.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat