O tym, czy wystawiony nam rachunek został rzeczywiście zawyżony, będziemy mogli przekonać się dokładnie analizując biling telefoniczny. W tym celu należy skontaktować się z operatorem i poprosić o przesłanie stosownego wykazu połączeń.
Takie czynności mają przede wszystkim na celu uzasadnienie reklamacji, którą będzie można sporządzić na tej podstawie.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
Reklamacja do operatora
Prawo telekomunikacyjne daje każdemu abonentowi możliwość złożenia reklamacji. Operatorzy świadczący publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne są zobowiązani do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.
Termin na to przewidziany wynosi 30 dni od złożenia. Jeżeli więc w tym czasie nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona, wtedy też zostaje uznana za uwzględnioną.
Wnosząc reklamację zadbaj o potwierdzenie daty wpływu skargi. Pozwoli to ustalić początek oraz koniec biegu terminu do odpowiedzi na reklamację.
Sama reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej. Niemniej jednak można również złożyć ją ustnie, a nawet telefonicznie. W takiej sytuacji osoba reprezentująca dostawcę powinna pisemnie potwierdzić jej przyjęcie.
Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej?
Postępowanie mediacyjne
Jeśli Operator uzna Twoją reklamację, sprawa jest zakończona. W przeciwnym razie pozostaje Ci jeszcze dochodzenie Twoich roszczeń w ramach postępowań mediacyjnych lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Zobacz również: Sąd polubowny: gdzie się odbędzie rozprawa przeciwko operatorowi?