POBIERZ WZÓR: Wypowiedzenie umowy z operatorem
Pismo z wypowiedzeniem
Co do zasady warunki wypowiadania i rozwiązywania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych opisane są w samej umowie lub też w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.
Forma wypowiedzenia najczęściej przybiera postać pisemną. Przy czym nie jest wymagane złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu w szczególnej formie np. na specjalnym formularzu. Wystarczy bowiem, jak z treści pisma będzie jednoznacznie wynikać, że chodzi o wypowiedzenie umowy. Samo pismo powinno zawierać co najmniej dane abonenta z wyraźnym jego podpisem.
Wypowiedzenie nie wymaga szczególnej formy. Ważne, żeby z treści pisma wynikało, iż dotyczy ono wypowiedzenia umowy.
Zobacz: Jak udowodnić że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem telefonicznym?
Regulamin świadczenia usług
Najczęściej regulacje dotyczące wypowiedzenia umowy znajdują się w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym operator ma obowiązek dostarczyć go bezpłatnie abonentowi przy zawieraniu umowy. Musi go również podać do wiadomości publicznej.
Z treści regulaminu mogą wynikać poszczególne obowiązki, jakie musi wypełnić abonent przy rozwiązaniu umowy. Oprócz tego znajdą się tam także dodatkowe wymagania, jakie musi spełnić abonent przy wypowiadaniu umowy.
Wypowiedzenie powinno być złożone na piśmie. Musi ono zawierać oznaczenie numeru telefonu w sieci operatora, którego dotyczy umowa. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni.
Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych powinien być udostępniony konsumentowi na każde jego żądanie.
Przy składaniu pisma z wypowiedzeniem w salonie operatora pamiętaj o tym, by uzyskać potwierdzenie złożenia pisma.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
Co jeszcze znajdziesz w regulaminie
Regulamin powinien zawierać informacje szczegółowe m.in. o charakterze świadczonych przez operatora usług. Konkretyzuje on zapisy ogólne zawarte w samej umowie. W szczególności należy szukać w nim zapisów dotyczących:
- nazwy, adresu oraz siedziby dostawcy usług,
- zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
- składników opłaty abonamentowej,
- zasad naliczania kar umownych,
- zakresu obsługi serwisowej,
- standardowych warunków umowy, m.in. czasu na jaki umowa została zawarta,
- postępowanie w przypadku chęci złożenia reklamacji.
Na podstawie: Urząd Komunikacji Elektronicznej
POBIERZ WZÓR: Wypowiedzenie umowy z operatorem