Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu
REKLAMA
REKLAMA
Termin, w jakim powinna być uruchomiona usługa jest określony w treści umowy z operatorem albo w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli został on przekroczony, wtedy też abonent może skorzystać z postępowania reklamacyjnego lub też na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego wyznaczyć dodatkowy termin, po upłynięciu którego możliwe będzie odstąpienie od umowy.
REKLAMA
Postępowanie reklamacyjne
Zgodnie z art. 56 Prawa telekomunikacyjne termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia usług określa umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
W przypadku, gdy pomimo zawarcia umowy, termin przewidziany na rozpoczęcie świadczenia usługi dostępu do Internetu nie został dotrzymany przez operatora, konsument ma możliwość skierowania sprawy na drogę postępowania reklamacyjnego.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
REKLAMA
Zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji powinny będzie można znaleźć w umowie lub regulaminie danego operatora.Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.
Według przepisów operator musi to uczynić w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji. Jeżeli więc w tym czasie nasza skarga nie będzie rozpatrzona, wtedy też zostanie uznana za uwzględnioną.
Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej
Odstąpienie od umowy
Postępowanie reklamacyjne jest obowiązkowe, jeżeli zawarta z operatorem umowa dotyczy świadczenia tzw. usługi powszechnej.
W pozostałych przypadkach konsument ma możliwość skorzystać od razu z uprawnień wynikających z Kodeksu cywilnego. Na podstawie art. 491 może on wyznaczyć drugiej stronie dodatkowy termin na wykonanie zobowiązania, z zastrzeżeniem, iż po jego bezskutecznym upływie, będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji możliwe jest również żądanie naprawienia szkód, wynikłych z niewywiązania się przez operatora z umowy.
Odpowiednie pismo z wyznaczeniem dodatkowego terminu na rozpoczęcie świadczenia usługi należy skierować do operatora. Dla pewność list należy nadać ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Podstawy prawne:
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 r. nr 171 poz. 1800 z późn. zm.)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat