Wnioski do sądu polubownego o rozpatrzenie danej sprawy mogą być wnoszone jedynie po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego.
Reklamacja u operatora
Reklamacja przysługuje abonentowi w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo świadczące usługi telekomunikacyjne nienależycie wykonuje usługi, nie wykonuje ich wcale lub nie zawiera umowy z użytkownikiem o dostarczaniu usługi powszechnej pomimo prawnego obowiązku. W określonych sytuacja istnieje możliwość dochodzenia stosownego odszkodowania.
Może być ono dochodzone właśnie poprzez reklamację. Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.
Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja
Termin na to przewidziany wynosi 30 dni od złożenia. Jeżeli więc w tym czasie nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona, wtedy też zostaje uznana za uwzględnioną.
Wniosek do sądu polubownego
Jeżeli reklamacja abonenta nie będzie skuteczna, wtedy też niezadowolony klient może wnieść stosowny wniosek do sądu polubownego.
Złożenie wniosku jest możliwe po zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
Postępowanie przed sądem polubownym jest wszczynane zawsze na wniosek co najmniej jednej ze stron. Druga strona musi jednak wyrazić zgodę na takie rozstrzygnięcie sporu. Sam wniosek musi być sporządzony według określonego wzoru i powinien:
- zawierać datę,
- wskazywać wnioskodawcę oraz stronę przeciwną,
- określać wartość przedmiotu sporu oraz sam przedmiot sporu,
- zawierać uzasadnienie.
Co istotne wniosek musi być podpisany przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika. W przypadku tego drugiego konieczne jest również dołączenie do akt pełnomocnictwa.
Pobierz: Wniosek o rozpatrzenie sporu przed sądem polubownym przy UKE
Źródło: