KRAJOWA RADA FEDERACJI KONSUMENTÓW
Federacja Konsumentów jest to niezależna organizacja pozarządowa, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce. Obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium Polskipoprzez sieć 48 oddziałów terenowych, które wykonują pracę poradnikonsumenckich oraz zrzeszają wolontariuszy chcących z namiwspółpracować.
ADRES:
Plac Powstańców Warszawy 1
00-030 Warszawa
Tel.: (0-22) 827- 51-05
Internet: www. federacja-konsumentow.org.pl
e-mail: biuro@fedracja-konsumentow.org.pl
STOWARZYSZENIE KONSUMENTÓW POLSKICH
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich zostało założone w1995 roku. Jej celem jest rozwijanie świadomości konsumentów w zakresieposiadanego przez nich prawa do bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,informacji, edukacji i reprezentacji, jak również ochrony ich interesówekonomicznych i prawnych.
ADRES:
Ul. Gizów 6
01-249 Warszawa
Tel.: (0-22) 634 06 68
Internet: www.skp.pl
e-mail: sekretariat@skp.pl
EUROPEJSKIE CENTRUM KONSUMENCKIE
Głównym celem Europejskiego Centrum Konsumenckiegojest szerzenie wiedzy o wspólnym rynku europejskim oraz pomaganie wpolubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych pomiędzyprzedsiębiorcami a konsumentami.
ADRES:
Plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
Tel.: (0-22) 556 01 18
Internet: www.konsument.gov.pl
e-mail: info@konsument.gov.pl
POLSKA IZBA TURYSTYKI
Polska Izba Turystyki jest największą ogólnopolskąorganizacją samorządu gospodarczego przemysłu turystycznego, zajmujesię m.in. ochroną intersów branży turystycznej.
ADRES:
Ul. Plac Powstańców Warszawy 2
00-030 Warszawa
Tel.: (0-22) 826 55 36
Internet: www.pit.org.pl
KOMISJA OCHRONY PRAW PASAŻERA
Pasażer transportu lotniczego ma prawo złożyć skargę na przewoźnika. Jest to możliwe tylko w sytuacji:
- Odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera.
- Odwołania lotu.
- Dużego opóźnienia lotu.
ADRES:
ul. Żelazna 59
00-848 Warszawa
Tel.: +48 22 520 74 84
e-mail: kopp@ulc.gov.pl
BANKOWY ARBITRAŻ KONSUMENCKI
Bankowy Arbitraż Konsumencki działa przy Związku Banków Polskich i został powołany w celu rozstrzygania sporów pomiędzykonsumentami - klientami banków a bankami w zakresie roszczeńpieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przezbank czynności bankowych.
ADRES:
ul. Kruczkowskiego 8
00-380 Warszawa
Tel.: (0-22) 48 68 400
Internet: www.zbp.pl
BIURO RZECZNIKA UBEZPIECZONYCH
Do zadań Rzecznika należy m.in. rozpatrywanie skarg windywidualnych sprawach kierowanych do Rzecznika, opiniowanie projektówaktów prawnych, stwarzanie możliwości polubownego i pojednawczegorozstrzygania sporów między konsumentami a zakładami ubezpieczeń,towarzystwami emerytalnymi.
ADRES:
Al. Jerozolimskie 44
00-024 Warszawa
Tel.: (0-22) 333-73-26 - 28
Internet: www.rzu.gov.pl
e-mail: biuro@rzu.gov.pl
RZECZNIK ODBIORCÓW PALIW I ENERGII
Głównym zadaniem Rzecznika Odbiorców Paliw i Energiijest udzielanie informacji i pomoc odbiorcom paliw gazowych i energii wich stosunkach z przedsiębiorstwami energetycznymi. Aby efektywniepomagać i chronić interesy odbiorców Rzecznik współpracuje z innymiinstytucjami i organizacjami konsumenckimi. Do jego obowiązków należyprowadzenie rejestrów odmów przyłączeń odbiorców do sieci.
ADRES:
00-872 Warszawa
| |
Rzecznicy Odbiorców Paliw i Energii: | Jacek Bełkowski |
tel.: | 22 661 63 05 |
fax: | 22 661 62 25 |
e-mail: | |
Paweł Bogusławski | |
tel.: | 22 661 61 71 |
e-mail: |