Naprawa gwarancyjna

REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć tylko w karcie gwarancyjnej. Wszystkie prawa i obowiązki zarówno konsumenta, jak i gwaranta znajdować się powinny w dokumencie gwarancyjnym. W związku z tym, że gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli, to każda może zawierać inne zapisy.
REKLAMA
Zobacz również: Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1
Klauzule typu:
- naprawa wadliwego sprzętu może trwać 30 dni,
- po 3 naprawach przysługuje zwrot pieniędzy za towar,
nie są powszechnie obowiązującymi. W różnych gwarancjach czas jej trwania, termin naprawy, zakres roszczeń przysługujących konsumentowi: naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy, może być inny. Dlatego też należy odnieść się do treści dokumentu gwarancyjnego wydanego do reklamowanego towaru.
Podstawa prawna:
art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA