Naprawa gwarancyjna
![Prawa oraz obowiązki konsumenta i gwaranta znajdują się w dokumencie gwarancyjnym.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMTAuaW5m/b3IucGwvcC9fZmlsZXMvMTEwMDAw/L3NodXR0ZXJzdG9ja182MzE3Nzgw/OF8xMTM0MzcuanBnIiwidyI6NzcxfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć tylko w karcie gwarancyjnej. Wszystkie prawa i obowiązki zarówno konsumenta, jak i gwaranta znajdować się powinny w dokumencie gwarancyjnym. W związku z tym, że gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli, to każda może zawierać inne zapisy.
REKLAMA
Zobacz również: Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1
Klauzule typu:
- naprawa wadliwego sprzętu może trwać 30 dni,
- po 3 naprawach przysługuje zwrot pieniędzy za towar,
nie są powszechnie obowiązującymi. W różnych gwarancjach czas jej trwania, termin naprawy, zakres roszczeń przysługujących konsumentowi: naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy, może być inny. Dlatego też należy odnieść się do treści dokumentu gwarancyjnego wydanego do reklamowanego towaru.
Podstawa prawna:
art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat