REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Spoofing jest jedną z form nadużyć w komunikacji elektronicznej, którym ma przeciwdziałać ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej. Ustawa, nad projektem której pracuje rząd, nałoży na przedsiębiorców telekomunikacyjną obowiązek przeciwdziałania spoofingowi. Jego sprawcy narażą się na odpowiedzialność karną i finansową.
Wegetariański, wegański. Coraz więcej klientów szuka na sklepowych półkach produktów bez składników pochodzenia zwierzęcego. Ich identyfikację umożliwia specjalne logo, które jest jak na razie jedynym gwarantem czystego składu, bo na europejskim rynku do dziś nie istnieje prawnie wiążąca definicja pojęć „wegańskie” i „wegetariańskie”.
Spoofing, smishing, sztuczny ruch, nieuprawniona zmiana danych adresowych. Takie pojęcia ma wprowadzić do systemu prawnego ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, nad projektem której pracuje rząd. Co one oznaczają?
Do 40 przedsiębiorców z branży e-commerce, w tym największych platform sprzedażowych, drogerii, sieci sklepów z ubraniami czy sprzętem elektronicznym, UOKiK wysłał pisma dotyczące możliwych nieprawidłowości we wdrażaniu nowych przepisów. Chodzi o obowiązujące od początku stycznia regulacje, które zobowiązują do informowania klientów o najniższej cenie produktu bądź usługi z ostatnich 30 dni poprzedzających promocję.
REKLAMA
REKLAMA
Organizacje konsumenckie będą mogły wytaczać powództwa na rzecz grupy konsumentów przeciwko przedsiębiorcom stosującym nieuczciwe praktyki. Nowe przepisy mają wejść w życie 25 czerwca 2023 r.
REKLAMA