Rekrutacja on-line
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście za pomocą Internetu można znaleźć wiele ofert na różnego rodzaju portalach związanych z rynkiem pracy. Jest to korzystne, ponieważ obniża koszty zakupu prasy z ogłoszeniami, nie musimy kontrolować, tego w jaki dzień „wychodzi” gazeta z ogłoszeniami, oszczędzamy czas i mamy dostępnych wiele ofert pracy z różnych regionów kraju i świata.
REKLAMA
Kiedy rejestrujemy się w portalach rynku pracy, wówczas wpisujemy w bazę swoje dane osobowe, wykształcenie, doświadczenie, stanowisko o jakie aplikujemy i inne potrzebne do rekrutacji informacje. W jakim celu? Aby system mógł dopasować nasze umiejętności i doświadczenie zawodowe do ofert, które zostaną przesłane. Wówczas, nawet nie musimy śledzić ogłoszeń o pracę – na skrzynkę mailową dostajemy oferty, które nas interesują w danym mieście czy województwie.
Zobacz: Pomoc prawna
Jakie są inne korzyści rekrutacji on-line? Oprócz znacznych oszczędności czasu i pieniędzy, ogromnym plusem jest szablon życiorysu zawodowego. Zazwyczaj pracodawca, który poszukuje pracownika na konkretne stanowisko pracy, za pomocą Internetu zamieszcza specjalny formularz aplikacyjny. Należy tam wpisać – w zależności od jego formuły – wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, dodatkowe kwalifikacje itd. Jest to wygodne dla osób, które nie są pewne jak powinno wyglądać dobre CV albo jakie elementy w nim zawrzeć, a jakie pominąć. Czasem pracodawca jednak zaznacza, że warunkiem koniecznym jest załączenie CV. Kandydatury poszczególnych osób są rozpatrywane pod względem formalnym, tzn., czy zostały spełnione podstawowe kryteria, takie jak: wykształcenie kierunkowe, przebyty staż, doświadczenie zawodowe, staż pracy na stanowiskach kierowniczych itd. Jeśli kandydat na tym poziomie przejdzie pomyślnie rekrutację, to zostaje powiadomiony na pomocą wiadomości e-mail o wynikach i ewentualnym zaproszeniu na rozmowę kwalifikacyjną. Jest to kolejne udogodnienie wynikające z korzystania z Internetu, ponieważ nie trzeba dzwonić, dopytywać się, czy już została podjęta decyzja, nie trzeba jeździć do siedziby firmy (jest to bardzo korzystne, kiedy firma znajduje się daleko, np. w innym mieście) itp.
Zobacz: Czy list motywacyjny jest zawsze wymagany?
Można zarejestrować się w kilku portalach jako osoba poszukująca konkretnej pracy, zwiększa to bowiem szanse na znalezienie zatrudnienia. Warto pamiętać, aby zaznaczać w bazie wszystkie zmiany dotyczące naszych danych kontaktowych takich jak: adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, ponieważ znacznie ułatwi to kontakt przyszłego pracodawcy z nami. Należy także zaznaczać uzupełnienie wykształcenia, dodatkowe szkolenia, kursy, uprawnienia itd., gdyż wówczas ofert pracy będą dostosowywane do nowych kwalifikacji zawodowych.
Jeśli ktoś nie ma komputera z dostępem do sieci, to można wykorzystać do tego celu pracownie znajdujące się w urzędach pracy. Oprócz pomocy w szukaniu ofert pracy, można tam również, pod okiem fachowca, skonstruować swoje dokumenty aplikacyjne.
Największe problemy w opanowaniu obsługi komputera mają ludzie starsi oraz ci, którzy nie posiadają sprzętu w domu. Jednak warto przełamać swoje obawy oraz wątpliwości i wykorzystać komputer jako narzędzie do poszukiwania pracy, ponieważ daje to nowe możliwości.
Zobacz serwis: Rekrutacja
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat