Jak ustalić regulamin pracy
REKLAMA
REKLAMA
Regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Pracodawca ma obowiązek ustalić taki regulamin, jeżeli zatrudnia 20 pracowników lub więcej lub jeśli w zakresie materii regulaminowej nie obowiązują postanowienia zakładowego układu zbiorowego pracy.
REKLAMA
Ustalenie treści takiego regulaminu może odbyć się w dwojaki sposób. Jeśli w zakładzie działa zakładowa organizacja związkowa, to pracodawca ustala regulamin po uzgodnieniu z tą organizacją. Jeśli w zakładzie działa więcej niż jedna organizacja to organizacje te przedstawiają wspólnie ustalone stanowisko w tej kwestii.
W razie nieuzgodnienia treści regulaminu pracy z zakładową organizacją związkową w ustalonym przez strony terminie, a także w przypadku, gdy u danego pracodawcy nie działa zakładowa organizacja związkowa, regulamin pracy ustala pracodawca samodzielnie.
Regulamin pracy wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników. Powinien być wywieszony w widocznym miejscu lub udostępniony w inny sposób przyjęty u danego pracodawcy.
Pracodawca jest obowiązany zapoznać pracownika z treścią regulaminu pracy przed rozpoczęciem przez niego pracy. Regulamin wydaję się na czas nieokreślony i obowiązuje dopóki nie nastąpi jego zmiana lub likwidacja zakładu pracy.
Podstawa prawna: Art.104- 104 (4) Kodeks pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat