REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

Subskrybuj nas na Youtube
  • Materiał prasowy
W jakich biurach pracownicy chcą pracować?
W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

REKLAMA

REKLAMA

Wygoda i oszczędność. Prestiż i atrakcyjna lokalizacja. Mniej biurek, więcej przestrzeni do kreatywnego myślenia i wspólnego spędzania czasu. Biura muszą dostosować się do zmieniających się oczekiwań pracowników. Aby zachęcić zespoły do powrotu do pracy stacjonarnej, nawet w częściowym wymiarze, pracodawcy muszą zaoferować im innowacyjne biuro, skrojone na miarę ich potrzeb.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

W biurowcach widać już mobilizację, ale nie można mówić jeszcze o masowych powrotach. Liczba pracowników w biurach zwiększyła się o ok. 10-15 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale pewne grupy pracownicze na pewno trudniej przekonać do pracy stacjonarnej niż inne – tak jest na przykład w przypadku IT. Do biur powracają przedstawiciele branż, które potrzebują bezpośredniego budowania relacji i pracy w zespole, takie jak HR, consulting, księgowość, instytucje finansowe czy sektor prawniczy.

REKLAMA

Jednocześnie praca zdalna jest obecnie standardem w prawie wszystkich sektorach rynku. Większość pracowników nie wyobraża sobie już powrotu do biura w pełnym wymiarze. Z badań Michael Page wynika, że 59 proc. najchętniej pracowałaby wyłącznie zdalnie lub w systemie hybrydowym. Idealnym, najbardziej pożądanym wariantem są trzy dni pracy w biurze i dwa w domu – takie rozwiązanie zadowoliłoby co trzeciego ankietowanego. Aby zachęcić podwładnych do powrotu do pracy biurowej, pracodawcy muszą przedstawić im realne korzyści. I to inne, niż jeszcze dwa lata temu.

Biura dla pracowników z dodatkowymi benefitami

Przy rosnącej rywalizacji o talenty firmy powinny zacząć od zidentyfikowania potrzeb pracowników wobec biura. Niektórzy z nich spędzili ponad dwa lata na pracy z domu i cenią sobie wygodę, jaką im ona zapewnia. Dlatego coraz więcej firm odchodzi od stylistyki typowo korporacyjnej w kierunku wnętrz bardziej przypominającego domowe zacisze. Pracodawcy ograniczają zagęszczenie biurek na rzecz nowych przestrzeni, dedykowanych wspólnej pracy koncepcyjnej bądź nieformalnym spotkaniom zespołu. Nowoczesne biuro powinno być zaprojektowane tak, aby sprzyjać tworzeniu innowacyjnych pomysłów przy jednoczesnym zacieśnianiu więzów międzyludzkich. Zmieniły się także oczekiwania pracowników związane ze standardem samego budynku. Zależy im na pracy w biurowcach z certyfikatem (LEED, BREEAM, WELL itp.), projektowanych w myśl zasady zrównoważonego rozwoju, z optymalizacją zużycia energii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biuro jest z jednej strony przestrzenią reprezentacyjną, z drugiej miejscem budowania kultury organizacyjnej, sprzyjającą integracji pracowników. Niewątpliwie upowszechnienie pracy zdalnej osłabiło więzi międzyludzkie, co przekłada się na mniejsze zaangażowanie i zadowolenie pracowników. Ale nie tylko pracodawcom, lecz także samym członkom zespołu zależy na budowaniu bliskich relacji w firmie. Według badań Michael Page 60 proc. respondentów ceni sobie nieformalne rozmowy, a połowa: więzi społeczne i chwile relaksu, które możliwe są tylko w siedzibie organizacji.

W jakich biurach pracownicy chcą pracować? Zapytaj zaiteresowanych

Zmiana stylizacji biura może być wprowadzana stopniowo, ale sama koncepcja powinna być zainspirowana oczekiwaniami pracowników. Przy przeprowadzce katowickiego oddziału Michael Page, wsłuchiwaliśmy się w potrzeby pracowników na każdym etapie procesu relokacji – od preferowanej lokalizacji budynku i jego standardu, po aranżację wnętrza i wybór roślin. Zorganizowaliśmy też konkurs na krzesła i teraz wszyscy pracujemy na zwycięskim modelu. Nasz zespół chciał otaczać się zielenią, pracować w nowoczesnej, wygodnej stylizacji, w certyfikowanym budynku w atrakcyjnej lokalizacji, silnie wpisanym w tkankę miejską. Nasze nowe biuro im to zapewnia.

Staramy się, aby nadać codziennym czynnościom integracyjnego charakteru. Tak jest w przypadku jedzenia – organizujemy wspólne śniadania z pracownikami, catering. Nie zapominajmy, że przy znaczącym wzroście kosztów życia, dla pracowników przyjście do biura to także okazja do ograniczenia swoich wydatków.

Biuro jako skuteczna strategia rekrutacyjna

Zainteresowanie biurami o wysokim standardzie w atrakcyjnym położeniu jest dziś wciąż ogromne. Z badań Michael Page wynika, że według 59 proc. kandydatów adres potencjalnego pracodawcy jest najważniejszą informacją zawartą w ofercie pracy. Oznacza to, że zależy im na dobrze skomunikowanej, a często także prestiżowej lokalizacji. Praca zdalna jest niewątpliwie bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura. Dlatego pracodawcy coraz częściej wykorzystują wizerunek swojej siedziby jako narzędzia w rekrutacji pracowników. Biuro skrojone na miarę potrzeb obecnych i potencjalnych pracowników może być skuteczną strategią na przyciąganie i utrzymywanie talentów na pokładzie na wciąż silnym rynku pracownika.

Autor: Marcin Fleszar, Dyrektor i Członek Zarządu w firmie rekrutacyjnej Michael Page

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny OC i AC w 2025 roku. W których miastach i województwach najdrożej, a gdzie najtaniej? Co wpływa na wysokość składek kierowców?

Multiagencja ubezpieczeniowa CUK Ubezpieczenia opublikowała 8 kwietnia 2025 r. raport dotyczący cen ubezpieczeń AC i OC dla kierowców. Raport dotyczy I kwartału 2025 r. ale zawiera też prognozy na dalszą część roku.

Zapewnienia syntetyczne mogą ułatwić negocjacje: Jak działają?

Zapewnienia sprzedających będące swoistym parasolem ochronnym dla kupującego są jednym z kluczowych elementów dokumentacji transakcyjnej. Można zaryzykować stwierdzenie, że zapewnienia są obecnie standardem na rynku M&A i rzadko miewa się w dzisiejszych czasach do czynienia z transakcją, w toku której sprzedający nie składają kupującemu zapewnień.

Zasiłek pielęgnacyjny i zasiłek stały z MOPS w 2025 r. [PRZYKŁAD]

Zasiłek stały i zasiłek pielęgnacyjny to ważne formy wsparcia m.in. osób starszych i niepełnosprawnych. Komu przysługują te świadczenia? Czy można je łączyć? Co zmieniło się w 2025 r.? Oto ważne informacje i prosty przykład!

Wybory prezydenckie 2025. System e-Wybory już działa. Jak dopisać się online do spisu wyborców będąc za granicą

Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało 10 kwietnia 2025 r., że system e-Wybory w wyborach prezydenckich jest już otwarty. To usługa elektroniczna na stronie https://ewybory.msz.gov.pl, dzięki której wyborcy za granicą mogą zgłosić się do spisu wyborców sporządzanych przez konsulów bez wychodzenia z domu.

REKLAMA

Pilot rządowych samolotów: teraz przed każdym lotem HEAD samolot podlega drobiazgowej weryfikacji. Komisja bada sprawność każdego detalu "nawet gniazdka, zasilacza przy fotelu"

Procedury lotów prezydenta, premiera oraz marszałków Sejmu i Senatu zostały zweryfikowane i napisane na nowo - powiedział w rozmowie z PAP pilot lotów HEAD z 1. Bazy Lotnictwa Transportowego mjr Wojciech Filipowiak. Lekcję z katastrofy 10 kwietnia 2010 roku przepracowaliśmy; bezpieczeństwo przede wszystkim - podkreślił.

Wiek emerytalny 55 lat dla tej jednej grupy? Ważny dokument już w Senacie

Represjonowani w PRL chcą emerytury od 55. roku życia. Do Senatu trafił ważny dokument, który może otworzyć nowy rozdział w historii polskiego systemu emerytalnego. Nie chodzi tu jednak o ogólną reformę, lecz o sprawiedliwość społeczną wobec ludzi, którzy poświęcili swoje życie dla wolnej Polski – a dziś zmagają się z konsekwencjami swoich wyborów.

Emerycie i rencisto nie daj się wkręcić! Oszustwo "na pracownika ZUS-u" - na czym polega

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi telefonami od oszustów do osób, które nawet nie pobierają jeszcze żadnego świadczenia. Podczas odebranych połączeń osoby podszywające się pod pracowników Zakładu proponują umówienie się na spotkanie oferując pomoc przy przeliczeniu kapitału początkowego.

ZUS: wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe – rok składkowy 2025/2026

Na PUE/eZUS Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił indywidualne zawiadomienia o wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe na rok składkowy 2025/2026. Otrzymali je płatnicy składek, którzy złożyli informację ZUS IWA za lata 2022, 2023 i 2024 - poinformował 10 kwietnia 2025 r. Krzysztof Cieszyński, Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego.

REKLAMA

PFRON: Osoba niepełnosprawna bez dodatku do prądu 600 zł. Przez jeden wymóg. Stopień znaczny i hospicjum nie pomogą

Do redakcji wpływają listy od osób niepełnosprawnych, które spełniają prawie wszystkie warunki otrzymania dodatku do prądu 100 zł od PFRON (kumulatywnie 600 zł). Niemożność (obiektywna) spełnienia jednak tylko jednego warunku powoduje definitywny brak prawa do tego dodatku. Nie ma znaczenia znaczny stopień niepełnosprawności, stałe orzeczenie, poważny stan zdrowia, zaświadczenia od lekarza ze szpitala. Dodatku do prądu przyznawanego przez PFRON nie otrzyma osoba niepełnosprawna (nawet ze stopniem znacznym, nawet podlegające leczeniu hospicyjnemu), jeżeli nie korzysta z terapii tlenowej prowadzonej przez jedną z przychodni akceptowanych przez PFRON. "Zwykły" lekarz, "zwykła" przychodnia nie wystarczą.

Na czym polega telemedycyna?

Na czym polega telemedycyna? Szybka konsultacja lekarska bez wychodzenia z domu, dostęp do e-recepty czy e-zwolnienia — telemedycyna na stałe zagościła w pakietach benefitów pracowniczych. Jakie koszty się z tym wiążą i ile średnio jest się na L4?

REKLAMA