Kto organizuje nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej ?
• Dyrektor generalny urzędu organizuje nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej.
Ważne Nabór dotyczy także absolwentów Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
Warto zaznaczyć, że nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej na stanowiska związane z obronnością kraju odbywa się z uwzględnieniem pierwszeństwa w zatrudnieniu przysługującego osobom zwolnionym z zawodowej służby wojskowej, o których mowa w art. 119 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.
• Główny Lekarz Weterynarii organizuje nabór na stanowiska granicznego lekarza weterynarii i jego zastępcy.
• Wojewódzki lekarz weterynarii organizuje nabór na stanowiska powiatowego lekarza weterynarii i jego zastępcy.
Co powinno zawierać ogłoszenie o naborze ?
• nazwę i adres urzędu;
• określenie stanowiska pracy;
• wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
• zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy;
• wskazanie wymaganych dokumentów;
• termin i miejsce składania dokumentów.
Zobacz również: Kto może zajmować wyższe stanowiska w służbie cywilnej?
Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni, a dla ogłoszenia o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej – 5 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Kancelarii.
Gdzie zamieszcza się ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy ?
Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy zamieszcza się w Biuletynie Kancelarii drogą elektroniczną za pomocą formularzy umieszczonych na jego stronach internetowych. Umieszczenie ogłoszenia o naborze w Biuletynie Kancelarii jest bezpłatne.
Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Co zawiera protokół z przeprowadzonego naboru ?
• określenie stanowiska pracy, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
• liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert niespełniających wymogów formalnych;
• informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
• uzasadnienie dokonanego wyboru;
• skład komisji przeprowadzającej nabór.
Dyrektor generalny urzędu niezwłocznie po przeprowadzonym naborze upowszechnia informację o wyniku naboru przez umieszczenie jej w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii.
Co zawiera informacja o wyniku naboru ?
• nazwę i adres urzędu;
• określenie stanowiska pracy;
• imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Członek komisji ma obowiązek zachowania w tajemnicy, uzyskanych w trakcie naboru, informacji o kandydatach.
Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska pracy, dyrektor generalny urzędu może zatrudnić na tym samym stanowisku kolejną osobę spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
Podstawa prawna
Art. 26-33 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.
Zobacz również serwis: Praca