Prezenty świąteczne dla pracowników - pomysły
REKLAMA
REKLAMA
Firmowe świętowanie, czyli czy Mikołaj przychodzi do firmy?
Święta w pracy – obchodzić czy nie? Już to budzi kontrowersje czy nazwać spotkanie świątecznym czy może dorocznym podsumowaniem. Bez względu na poglądy to dobry czas na podziękowanie i docenienie tych, którzy z nami pracują.
REKLAMA
Jak to zrobić? Dawać podarunki? Premie czy bony okazjonalne? Czy zorganizować uroczyste spotkanie czy podarować dodatkowy dzień wolny? Na początek warto zadać sobie pytanie, co ma to dać i czego potrzebują pracownicy.
Polecamy: Świadczenia pozapłacowe. Bony, talony, karty prepaid.
Świąteczne spotkanie w firmie
Nawet bardzo kosztowny benefit nie przyniesie efektu, jeśli nie będzie przemyślany i dobrany do okoliczności. W niektórych firmach spotkanie świąteczne to wyczekiwana chwila, w innych przykry obowiązek. Nie ma tu jednej recepty. Są firmy, w których sprawdzi się oficjalna przemowa z uściskiem ręki, a prezenty będą podkreślać status obdarowywanych, a są takie, gdzie Prezes/Dyrektor może wystąpić w czapce Mikołaja w porze śniadania lub lunchu i rozdać cukierki.
Cel
Na początek warto zastanowić się jaki ma być cel świątecznych działań – zintegrowanie zespołu, odciążenie pracowników w wydatkach świątecznych czy podziękowanie za zaangażowanie?
Podarunki dla pracowników to trudna sprawa, kiedy pracodawca nie zna swoich pracowników - trudno wybrać prezent dla kogoś kogo się nie zna. Tu podpowiedzią mogą być firmowe wartości, jeśli są one w firmie żywe, to mogą być wskazówką co ucieszy pracowników. Na przykład jeśli firmową wartością jest rozwój – może coś co ten rozwój będzie wspierać? A jeśli współpraca to może warto zorganizować akcję, w której wezmą udział wszyscy pracownicy, a materialny drobiazg z dedykacją będzie tylko dodatkiem.
Indywidualne podejście do pracownika
Jeśli jest taka możliwość, warto zadbać o indywidualne podejście – jeden prezent nigdy nie zadowoli wszystkich, zawsze spotka się z niezadowoleniem części załogi. Różnicując prezenty, trzeba zadbać o poczucie sprawiedliwości.
Pomyślmy, jak wpłynie na motywację pracownika, który pomagał w przygotowaniu wielkich koszy podarunkowych dla klientów, wręczona od pracodawcy czekoladka? A co, jeśli z tą czekoladką dostanie indywidualnie przygotowane podziękowania i wolne popołudnie, żeby spędzić czas z rodziną?
Indywidualne podejście to klucz do sukcesu. Bardzo popularne są różne bony i karty przedpłacone – nie uważam, że to zawsze dobre rozwiązanie. Z jednej strony to prezent zindywidualizowany – każdy kupi co będzie chciał, ale z drugiej strony – to pójście „na łatwiznę”. Dobranie prezentu dla każdego pracownika to nie lada wyzwanie – czasem może warto po prostu zapytać zainteresowanych czy wolą skakać na trampolinach, pójść do kina czy postawić na biurku e-ramkę.
Zgoda z firmowymi wartościami i aktualnymi trendami
Oprócz tego, że podarunek powinien odzwierciedlać firmowe wartości i być w zgodzie kulturą organizacji dobrze, żeby trzymał się też ogólnie panujących dziś trendów, a takimi są np. zero waste, dbałość o zdrowie, work-life blending, CSR.
Zaangażowanie
Ulegając świątecznej atmosferze, można zaangażować nie tylko pracowników, ale np. ich rodziny lub lokalne środowisko w dzielenie się i wzajemne docenianie.
Wiedza o pracownikach
Nie budżet, ale przede wszystkim wiedza o pracownikach sprawi, że Mikołaj przyjdzie do firmy i przyniesie prezenty takie, dzięki którym pracownicy poczują się docenieni.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat