Kodeksowa ochrona telepracownika
REKLAMA
REKLAMA
Na podstawie przepisów Kodeksu pracy pracodawca wobec telepracownika nie może:
REKLAMA
• wypowiedzieć umowy telepracownikowi który:
- nie wyraża zgody na zmianę warunków wykonywania pracy, lub
- zaprzestaje wykonywać pracę w formie telepracy;
• w jakikolwiek sposób dyskryminować telepracownika z powodu podjęcia pracy w formie telepracy, jak również odmowy podjęcia takiej pracy;
• traktować telepracownika mniej korzystnie niż innych pracowników zatrudnionych przy takiej samej lub podobnej pracy w zakresie:
- nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
- warunków zatrudnienia,
- awansowania,
- dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
• ograniczać lub zabraniać na zasadach przyjętych dla ogółu pracowników, przebywanie na terenie zakładu pracy, kontaktowanie się z innymi pracownikami oraz korzystanie z pomieszczeń i urządzeń pracodawcy, z zakładowych obiektów socjalnych i prowadzonej działalności socjalnej;
• naruszać prywatności telepracownika i jego rodziny ani utrudniać korzystania z pomieszczeń domowych, w sposób zgodny z ich przeznaczeniem, podczas wykonywania czynności kontrolnych;
Pracodawca może przeprowadzić kontrolę za uprzednią zgodą telepracownika, która powinna być wyrażona na piśmie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub podobnych środków, które służą do indywidualnego porozumiewania się na odległość.
Zobacz także serwis: Praca
Warto zaznaczyć, że telepracownik i pracodawca przekazują informacje niezbędne do wzajemnego porozumiewania się za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo podobnych środków indywidualnego porozumiewania się na odległość.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r., Nr 21 poz. 94)
Zobacz także: Telepraca
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat