Organizacja i zadania komisji BHP
REKLAMA
REKLAMA
Skład komisji BHP
REKLAMA
W skład komisji bhp wchodzą w równej liczbie przedstawiciele pracodawcy, w tym :
• pracownicy służby bhp,
• lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
• przedstawiciele pracowników, w tym społeczny inspektor pracy.
Przedstawiciele pracowników wybierani są przez zakładowe organizacje związkowe, a w przypadku gdy u pracodawcy nie działają zakładowe organizacje związkowe, przedstawiciele pracowników powinni zostać wybrani przez pracowników w trybie przyjętym w danym zakładzie pracy.
Kto może być przewodniczącym komisji BHP.
Przewodniczącym komisji bhp jest pracodawca lub osoba przez niego upoważniona, a wiceprzewodniczącym społeczny inspektor pracy lub przedstawiciel pracowników.
Zobacz również serwis: Bezpieczeństwo pracy
Posiedzenia komisji BHP
Posiedzenia komisji bhp odbywają się w godzinach pracy, nie rzadziej niż raz na kwartał.
Za czas nieprzepracowany w związku z udziałem w posiedzeniach komisji bhp pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
Zadania komisji BHP
• dokonywanie przeglądu warunków pracy, okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
• opiniowanie podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym,
• formułowanie wniosków dotyczących poprawy warunków pracy,
• współdziałanie z pracodawcą w realizacji jego obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Komisja bhp w związku z wykonywaniem zadań wymienionych powyżej korzysta z ekspertyz lub opinii specjalistów spoza zakładu pracy w przypadkach uzgodnionych z pracodawcą i na jego koszt.
Zobacz również serwis: Praca
Podstawa prawna
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat