Jakie zadania ma zarząd powiatu?
REKLAMA
REKLAMA
Zadania zarządu
Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
REKLAMA
- przygotowywanie projektów uchwał rady,
- wykonywanie uchwał rady,
- gospodarowanie mieniem powiatu,
- wykonywanie budżetu powiatu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.
Rada
Rada powiatu ma uprawnienia kontrolne względem zarządu. Dlatego też zarząd przy wykonywaniu swoich zadań podlega właśnie radzie. Dodatkowo ustawa o samorządzie powiatowym stanowi, że zarząd podlega w realizacji zadań podlega wyłącznie radzie powiatu. Oznacza to, że żaden inny organ nie może kontrolować pracy zarządu.
Zobacz: Sposób realizacji zadań przez gminę
Podsumowanie
Do zadań zarządu należy głównie wykonywanie prawa stanowionego przez radę powiatu. Wykonywanie prawa to nic innego jak wykonywanie uchwał rady.
Warto jednak pamiętać, że starosta wykonuje również uprawnienia wynikające z innych ustaw niż ustawa o samorządzie powiatowym. Wykonuje on również niektóre zadania z zakresu administracji rządowej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat