Wniosek
We wniosku o zarejestrowanie dziennika budowy należy podać:
- dane identyfikacyjne wnioskodawcy oraz pełnomocnika jeżeli działa w jego imieniu,
- numer decyzji pozwolenia na budowę oraz datę jej wydania,
- nazwę i rodzaj całego zamierzenia budowlanego, rodzaj obiektu lub zespołu obiektów bądź robót budowlanych oraz adres inwestycji i oznaczenie geodezyjne terenu.
Do wniosku należy dołączyć:
- kserokopię decyzji o pozwoleniu na budowę,
- pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora– oryginał lub urzędowo poświadczony odpis,
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,
- w przypadku składania wniosku o rejestrację kolejnego tomu dziennika budowy, jeżeli minęły 3 lata od daty zarejestrowania poprzedniego, należy przedłożyć do wglądu jego oryginał.
Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w Starostwie Powiatowym.
Zadaj pytanie: Forum prawników
Rozpoczęcie budowy
Rejestracja dziennika nie jest jednoznaczna z rozpoczęciem budowy. Inwestor jest zobowiązany zawiadomić o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót objętych pozwoleniem na budowę Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem, co najmniej na 7 dni przed ich rozpoczęciem.
Zobacz portal: Prawnik.pl
Opłata
Rejestracja dziennika budowy nie podlega opłacie skarbowej. Jeżeli wniosek składa za nas pełnomocnik, to zapłacimy opłatę skarbową w wysokości 17 zł. za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Zobacz również serwis: Powiat
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.