Stopień trudności : łatwy
Wymagane dokumenty : zależne od źródła pochodzenia pojazdu – patrz tekst.
Gdzie dokonujemy rejestracji: W celu rejestracji pojazdu wymagane jest złożenie odpowiedniego wniosku w STAROSTWIE POWIATOWYM właściwym dla miejsca zamieszkania. (dla miast na prawie powiatu, jest to urząd miasta).
Zobacz również: Czas pracy kierowców Zagadnienia prawne i praktyczne
Decyzja administracyjna
Rejestracja pojazdu, zostaje dokonana w oparciu o decyzję administracyjną. Wydanie zaś każdej decyzji wymaga czasu. W związku z tym, aby umożliwić nabywcy posługiwanie się zakupionym pojazdem do wydania ostatecznej decyzji, wraz ze złożeniem wniosku, urząd dokonuje tymczasowego dopuszczenia pojazdu do ruchu (na 30 dni.).
Dokumenty wymagane do złożenia wniosku:
- Wypełniony wniosek rejestrację pojazdu - WZÓR
- Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (np. paszport).
- Dowód własności pojazdu, np.:
- kartę pojazdu- jeśli była wydana
- dowód rejestracyjny pojazdu- jeśli był wcześniej rejestrowany.
Opłaty:
Opłaty komunikacyjne za wydanie: |
Samochód |
Przyczepa/ naczepa/ Ciągnik rolniczy |
Motocykl |
Motorower |
Tablice rejestracyjne zwyczajne |
80,00 zł |
40,00 zł |
40,00 zł |
30,00 zł |
Tablice rejestracyjne indywidualne |
1000,00 zł |
- |
500,00 zł |
- |
Dowód rejestracyjny |
54,00 zł |
54,00 zł |
54,00 zł |
54,00 zł |
Pozwolenie czasowe |
13,50 zł |
13,50 zł |
13,50 zł |
13,50 zł |
Nalepka kontrolna |
18,50 zł |
- |
- |
- |
Nalepka legalizacyjna |
12,50 zł |
12,50 zł |
12,50 zł |
12,50 zł |
Opłata ewidencyjna |
2,00 zł |
1,50 zł |
1,50 zł |
1,50 zł |
RAZEM (w przypadku zwyczajnych tablic rej.) |
180,50 zł |
121,50 zł |
121,50 zł |
111,50 zł |
RAZEM (w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rej.)* |
81,00 zł |
81,00 zł |
81,00 zł |
81,00 zł |
RAZEM (w przypadku indywidualnych tablic rej.) |
1100,50 zł |
- |
581,50 zł |
- |
*dotyczy białych, niezniszczonych tablic rejestracyjnych wydanych przez Urząd m.st. Warszawy.
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Urzędu Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
W tytule wpłaty należy wpisać markę, model pojazdu i jego numer rejestracyjny bądź w przypadku braku numeru rejestracyjnego - numer VIN.
Pobierz: Wniosek o rejestrację pojazdu - WZÓR
Wyrobienie tablic rejestracyjnych
Po złożeniu uzyskaniu pozwolenia czasowego, musimy wyrobić tablice rejestracyjne. Najczęściej odpowiednie punkty znajdują w okolicy urzędu.
Rejestracja docelowa
W celu odebrania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, musimy ponownie zgłosić się do starostwa.
Tym razem nie musimy już nic płacić, wymiana pozwolenia czasowego na dowód rejestracyjny jest bezpłatne.
Zobacz serwis: Rejestracja samochodu
W celu odebrania dowodu rejestracyjnego pojazdu musimy okazać:
- pozwolenie czasowe
- dokument tożsamości
- kartę pojazdu (jeśli była wydana)
- dowód opłacenia ubezpieczenia OC
Zobacz również serwis: Wykroczenia drogowe