Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych
REKLAMA
REKLAMA
10 października 2014 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wprowadzające ułatwienie dla osób niepełnosprawnych.
REKLAMA
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Obowiązki dostawców usług telekomunikacyjnych
Od 10 października 2014 dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych:
- udostępnią na prośbę osoby niepełnosprawnej ogólne warunki umowy, regulaminy i cenniki,
- przedstawią osobie niepełnosprawnej informacje o danych zawartych na fakturze wraz ze spisem wykonanych połączeń,
- zaoferują model telefonu (lub inne urządzenie) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- zapewnią pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej,
- przystosują połowę aparatów publicznych do potrzeb osób niepełnosprawnych i udostępnią informacje o udogodnieniach tak, by każdy miał do niej dostęp.
Udostępnianie informacji osobom niepełnosprawnym
Oprócz tego przekazywane przez dostawcę usługi informacje będą udostępniane:
- w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki,
- na nośniku elektronicznym,
- pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.
Tłumacz języka migowego – kwiecień 2015
To nie koniec pozytywnych zmian. Od kwietnia 2015 dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli zapewnić osobom słabosłyszącym i niesłyszącym samodzielną komunikację z personelem. W praktyce oznacza to m.in. dostęp do tłumacza języka migowego. Również od kwietnia przyszłego roku obowiązkiem pracodawcy będzie przystosowanie nowopowstających biur obsługi klienta do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.
Dostępne serwisy internetowe – kwiecień 2016
Dostawcy usług telekomunikacyjnych będą też musieli dostosować swoje serwisy internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ten obowiązek wejdzie w życie w kwietniu 2016.
Koniec egzekucji z wózka inwalidzkiego
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat