REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zameldować się przez Internet?

Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Jak zameldować się przez Internet?/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak zameldować się przez Internet? Do załatwienia formalności online niezbędny jest profil zaufany.

Meldunek online

Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów tylko w maju Polacy skorzystali z e-usług meldunkowych 20 815 razy. Przez 2020 rok – ponad 180 tysięcy razy.

REKLAMA

Co jest potrzebne do zameldowania przez Internet?

Aby zameldować się przez Internet, potrzebne jest urządzenie z dostępem do Internetu i profil zaufany.

Osoba, która jest właścicielem nieruchomości, w której chce się zameldować lub posiada do niej inny tytuł prawny, powinna posiadać elektroniczną wersję lub skan jednego z poniższych dokumentów:

  • umowy cywilnoprawnej (np. najmu),
  • odpisu z księgi wieczystej albo wyciągu z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzji administracyjnej,
  • orzeczenia sądu.

Jeżeli nie jesteśmy właścicielem nieruchomości, ani nie posiadamy do niej innego tytułu prawnego, wymagane będą skan lub elektroniczna wersja:

  • oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzające Twój pobyt,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

Ważne! Rząd pracuje nad przepisami, które mają zintegrować e-usługę z systemem ksiąg wieczystych. Po ich wprowadzeniu osoby, które są właścicielami nieruchomości nie będą musiały już tego udowadniać, ponieważ weryfikacja nastąpi automatycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Meldunek online krok po kroku

W celu zameldowania się należy:

1. Na stronie GOV.pl wybrać sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

2. Kliknąć „Zamelduj się” i wybrać profil zaufany jako sposób logowania.

3 Wybrać rodzaj pobytu i zaznaczyć, kogo chcemy zameldować.

3. Dołączyć wymagane dokumenty.

5. Wypełnić pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania (jeżeli meldujemy siebie, to pola z danymi osobowymi będą już wypełnione).

6. Podpisać wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie jego złożenia dostaniemy na konto Mój GOV.

W przypadku zameldowania na pobyt stały urzędnik wysyła zaświadczenie o zameldowaniu (w wybranej formie). Jeżeli chcemy otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, to trzeba zaznaczyć taką chęć i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Wymeldowanie

Przy okazji meldowania się można wymeldować się z pobytu czasowego lub stałego. Inną opcją jest skorzystanie z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Jak pobrać dokument o zameldowaniu?

Na stronie GOV.pl w sekcji Meldunek i wybory znajduje się e-usługa Pobierz dokument o zameldowaniu. Po sprawdzeniu danych i wybraniu rodzaju adresu, dla którego ma być wydany dokument, otrzymamy go w formacie PDF na skrzynkę Mój GOV. Dokument ten jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MSWiA i policjanci: Też chcą mieć odprawę mieszkaniową. W wojsku to 248 000 zł (średnio). W 2023 r. żołnierze dostali tak 1 mld zł

Policja też chce mieć odprawę mieszkaniową: 250 000 zł dla kilku tysięcy policjantów? Jak w 2023 r. średnio 238 000 zł w wojsku dla żołnierzy 

6246,13 zł brutto miesięcznie dla seniorów od 1 stycznia 2025 r. Kto je otrzyma?

W dniu 13 listopada br. Prezydent podpisał ustawę, na podstawie której, seniorom, którzy ukończyli 100 rok życia – przyznawane będzie świadczenie honorowe w wysokości 6246,13 zł brutto miesięcznie, finansowane przez budżet państwa. Przepisy wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.

Piecza zastępcza. Od 15 stycznia 2025 r. szykują się zmiany. Centralny Rejestr Pieczy Zastępczej. [Projekt ustawy]

Piecza zastępcza od 15 stycznia 2025 r. Centralny Rejestr Pieczy Zastępczej. [Projekt ustawy]. Co się zmieni 15 stycznia 2025 r. ? Czym jest system pieczy zastępczej oraz Centralny Rejestr Pieczy Zastępczej?

Polacy rzadko spisują testament. Dlaczego tak się dzieje?

Aż 90% Polaków nie sporządziło testamentu, a wśród seniorów zaledwie co szósta osoba zadbała o formalne przekazanie majątku. Wyniki badania ZPF i IRG SGH pokazują, że wiele osób nie widzi takiej potrzeby lub nie wie, jak to zrobić. To wyraźny sygnał, że brakuje edukacji na temat planowania przyszłości finansowej.

REKLAMA

Wielki QUIZ z filozofii. 20/20 tylko dla prawdziwych myślicieli
Filozofia to w dosłownym tłumaczeniu z greki "umiłowanie mądrości", czyli nieustanne dążenie do wiedzy. Czymże innym jest rozwiązywanie quizów? Uda się albo się nie uda uzyskać komplet punktów - oto jest pytanie...
Właściciele zwierząt uważajcie! Obowiązkowa kastracja i chipowanie [Projekt ustawy]

Właściciele zwierząt uważajcie! Obowiązkowa kastracja i chipowanie. Kto będzie ponosił koszty kastracji i oznakowania psów i kotów? W piątek pierwsze czytanie obywatelskiego projektu nowelizacji ustawy.

Renta wdowia – wnioski ERWD od stycznia 2025 roku. ZUS: wniosek ERR o rentę rodzinną już w 2024 roku

ZUS informuje, że od 1 stycznia 2025 roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki. Kto nie ma jeszcze przyznanej renty rodzinnej może złożyć wniosek na formularzu ERR jeszcze w 2024 roku. Osobie bez prawa do renty rodzinnej ZUS nie przyzna renty wdowiej.

Darowizna firmy dziecku. Czy jest opodatkowana VAT, jeżeli przekazującym jest rodzic?

Przekazanie firmy w formie darowizny, przy zachowaniu warunków kontynuacji działalności przez obdarowanego, może korzystać z wyłączenia z VAT. Kluczowe jest, aby przekazywane składniki majątkowe stanowiły kompletne przedsiębiorstwo, a obdarowany zamierzał kontynuować działalność firmy z wykorzystaniem otrzymanych zasobów.

REKLAMA

ZUS podjął decyzję. Te osoby dostaną nie 800 plus, a 400 plus

Świadczenie 500 plus, a od początku 2024 roku podwyższone do 800 plus, wypłacane jest obecnie w cyklu rocznym, rozpoczynającym się 1 czerwca każdego roku. Mimo że podstawowa kwota świadczenia to 800 zł miesięcznie, niektórzy rodzice otrzymują jedynie połowę tej sumy. ZUS wyjaśnia, że takie sytuacje mają miejsce w określonych przypadkach. Jakich? Oto szczegóły. 

Jak kupować z głową w Black Friday? Nie złap się na te mechanizmy sprzedaży

Sklepy już atakują nas reklamami i obniżkami, chociaż Black Friday dopiero 29 listopada. Jak być świadomym konsumentem i kupować z głową podczas wyprzedaży? 

REKLAMA