REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć profil na PUE ZUS krok po kroku?

Wioleta Matela-Marszałek
Autorka licznych publikacji o tematyce prawnej
Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego czy możliwości rejestracji za pomocą bankowości elektronicznej również mogą zarejestrować się w PUE ZUS.
Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego czy możliwości rejestracji za pomocą bankowości elektronicznej również mogą zarejestrować się w PUE ZUS.

REKLAMA

REKLAMA

Profil na PUE ZUS jest niezbędny, jeśli chcemy otrzymać bon turystyczny. Podpowiadamy jak krok po kroku założyć konto w systemie. Co istotne, można to zrobić na kilka sposobów.

Krok 1. Zdecyduj, w jaki sposób założysz profil w PUE ZUS

Rejestracji w systemie PUE ZUS można dokonać za pomocą:

REKLAMA

  • profilu zaufanego lub login.gov.pl;
  • kwalifikowanego podpisu elektronicznego;
  • bankowości elektronicznej.

Obecnie z PUE ZUS współpracują banki: PKO Bank Polski (iPKO, Inteligo) BOŚ Bank, Millenium, Citi handlowy, ING Bank Śląski.

Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego czy możliwości rejestracji za pomocą bankowości elektronicznej również mogą zarejestrować się w PUE ZUS. W takiej sytuacji wymagana będzie dodatkowa wizyta w oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu potwierdzenia danych. Powinna się ona odbyć w ciągu 7 dni od rejestracji. Do oddziału należy zabrać ze sobą dokument tożsamości.

Krok 2. Przygotuj dane, ustal hasło

W formularzu rejestracyjnym zostaniemy poproszeni o podanie takich danych jak: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, e-mail. Nieobowiązkowo wpisuje się numer telefonu komórkowego.

Przedsiębiorcy, korzystający z rejestracji Dla przedsiębiorców wpisują również obowiązkowo numer NIP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku rejestracji za pomocą profilu zaufanego, login.gov.pl, kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub bankowości elektronicznej część danych uzupełni się automatycznie, nie można ich zmienić.

Jednym z kroków niezbędnych przy rejestracji jest zdefiniowanie hasła do PUE. Hasło nie powinno składać się z imienia, nazwiska, oraz daty urodzenia. Należy użyć minimum 8 znaków, w tym wielkiej litery, małej litery, cyfry oraz znaku specjalnego.

Krok 3. Wejdź na stronę www.zus.pl

Aby założyć profil na PUE ZUS, należy wejść na stronę https://www.zus.pl/ i wybrać zakładkę Zarejestruj się w PUE.

PUE ZUS Zarejestruj się

Infor

W PUE ZUS mogą zarejestrować się nie tylko osoby fizyczne, ale przykładowo również spółki, stowarzyszenia czy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.

Mamy zatem do wyboru 3 sposoby rejestracji:

  • Dla Ciebie
  • Dla przedsiębiorców
  • Dla firm
PUE ZUS sposób rejestracji

Infor

Krok 4. Wybierz odpowiednią opcję rejestracji

Osoby, które posiadają:

  • profil zaufany mogą wybrać opcję TWÓJ PROFIL ZAUFANY, a następnie zalogować się za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail; możliwe jest także logowanie przy pomocy banku lub innego dostawcy;
  • kwalifikowany podpis elektroniczny mogą wybrać opcję TWÓJ KWALIFIKOWANY PODPIS ELEKTRONICZNY; po przekierowaniu na stronę rejestracji należy umieścić kartę w czytniku kart kryptograficznych i kliknąć PODPISZ OŚWIADCZENIE; następnie wybrać swój kwalifikowany podpis elektroniczny i podać do niego PIN;
  • bankowość elektroniczną mogą wybrać opcję TWOJA BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA, a następnie kliknąć logo swojego banku;
  • e-dowód (dowód osobisty z warstwą elektroniczną) mogą wybrać opcję LOGIN.GOV.PL, a następnie dokonać wyboru narzędzia do logowania e-dowodem (smartfon z modułem NFC i aplikacją mobilną eDO App lub czytnik NFC podłączony do komputera).

Krok 5. Wprowadź dane i zarejestruj profil

Kolejnym etapem po wprowadzeniu danych jest zapoznanie się z regulaminem, który należy zaakceptować. Wymagana jest też zgoda dotycząca danych. Opcjonalnie można zaznaczyć zgodę na otrzymywanie informacji dotyczącej ubezpieczeń społecznych i bieżącej działalności ZUS. Konieczne jest też potwierdzenie Nie jestem robotem.

Na końcu klikamy przycisk ZAREJESTRUJ PROFIL.

W oknie, które wyświetli się po pomyślnej rejestracji znajdzie się m.in. login, który zostanie przesłany również na adres e-mail podany przy rejestracji.

Jeżeli zakładaliśmy profil za pomocą formularza, a nie za pośrednictwem profilu zaufanego, login.gov.pl, bankowości elektronicznej czy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, to w ciągu 7 dni powinniśmy udać się do oddziału ZUS, aby potwierdzić rejestrację.

ZUS udostępnia listę swoich placówek na stronie https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe

Warto pamiętać, iż na wizytę w placówce można umówić się wcześniej przez Internet.

Zobacz więcej: Chcesz umówić wizytę w ZUS? Zrób to przez Internet!

PUE ZUS – ważne informacje

  1. Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) jest narzędziem, które ma ułatwiać dostęp do usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki PUE można m.in. przeglądać dane zgromadzone w ZUS czy składać wnioski.
  2. W PUE ZUS powinny zarejestrować się nie tylko osoby korzystające z bonu turystycznego, ale również podmioty, które oferują wypoczynek opłacany bonem. Za pośrednictwem systemu będzie można wpisać się na listę przedsiębiorców turystycznych, rozliczających płatności bonem.
  3. Profil zakładany jest dla osoby fizycznej. W przypadku firm po użyciu opcji Dla Ciebie należy zgłosić się do placówki ZUS, aby uzyskać dostęp do profilu firmy.
  4. Do PUE ZUS można zalogować się za pomocą loginu i hasła. Nie jest to jedyny sposób logowania. Można to bowiem zrobić również za pomocą profilu zaufanego/login.gov.pl, kwalifikowanego podpisu elektronicznego, bankowości elektronicznej.
  5. Jeśli podczas logowania 3 razy zostanie podane błędne hasło, to system automatycznie zablokuje profil. Samodzielnie można go odblokować za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W przeciwnym razie konieczna będzie wizyta w placówce ZUS lub kontakt z Centrum Obsługi Telefonicznej.

Wioleta Matela-Marszałek

Polecamy serwis: ZUS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat: W 2025 r. 2 x jednorazowa pomoc. Kwota 2671,44 zł. W 2024 r. skorzystało 12824 osób w tym 7896 Kombatantów

W 2025 r. budżet UdSKiOR przeznaczony na wsparcie Kombatantów i Działaczy Opozycji Antykomunistycznej sięgnie 69,6 mln zł i będzie wyższy od ubiegłorocznego o 68 proc. Podwyższy go dodatkowe 20 mln zł. na leczenie sanatoryjne, rehabilitację ambulatoryjną, aparaty słuchowe i pomoc finansową.

Jak rozliczyć w PIT działalność nierejestrowaną? Tak można obniżyć wysokość uzyskanego przychodu

Prowadzenie działalności nierejestrowanej cieszy się coraz większą popularnością. Jest tak między innymi dlatego, że wysokość przychodu, który można uzyskać zarobkując w tej formie, stale rośnie. Jednak czy wiesz, jak rozliczyć uzyskanie w tej sposób przychody w zeznaniu podatkowym?

Nie podwyższony lecz obniżony (!) wiek emerytalny dla mężczyzn po 25 latach pracy. Kolejna grupa zawodowa chce takiego przywileju

Tym razem straż miejska. Postulat objęcia jej obniżonym wiekiem emerytalnym trafił do rządu ze strony samorządowców za pośrednictwem posłów, którzy złożyli interpelację do Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zmiany ustawy o strażach gminnych w zakresie uprawnień emerytalnych.

W 2025 roku prawie 28 tys. złotych kary za złożenie informacji PIT-11 po terminie. Jeśli jesteś płatnikiem, nie zwlekaj z wysyłką

Płatnicy muszą wysłać PIT-11 do urzędów skarbowych. Ten formularz zawiera ważne informacje umożliwiające podatnikom dokonanie rocznego rozliczenia podatku. Są dwa kluczowe terminy na złożenie tej informacji. Za przekroczenie terminu grozi prawie 28 tys. złotych kary grzywny.

REKLAMA

E-doręczenia 2025. Baza adresów elektronicznych [Pytania i odpowiedzi]

E-doręczenia 2025 - artykuł zawiera pytania i odpowiedzi dotyczące BAE czyli baza adresów elektronicznych. Czym e-doręczenia różnią się od ePUAP? Gdzie składa się wniosek o adres BAE? Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą też musi mieć skrzynkę e-doręczeń?

Czy od kontenera trzeba zapłacić podatek od nieruchomości? Jeśli stoi na twojej działce, lepiej sprawdź, jak od 1 stycznia 2025 roku zmieniły się przepisy

Od 1 stycznia 2025 roku przepisy o podatku od nieruchomości zostały znowelizowane. Zmiany dotyczą między innymi opodatkowania budowli. Czy kontener jest budowlą i trzeba go opodatkować? Sprawdź, jak zmieniły się przepisy.

1200 zł świadczenia na dziecko w 2025 r. Od 1 lutego 2025 r. można składać wnioski na część kwoty

Od 1 lutego 2025 r. rozpocznie się przyjmowanie wniosków na jedno ze świadczeń przysługujących na dzieci w 2025 r. Gdzie należy składać wnioski? Kiedy złożyć poszczególne wnioski? Kiedy nastąpi wypłata świadczenia?

Z czego składa się orzeczenie o niepełnosprawności? [Przykłady]

Orzeczenie o niepełnosprawności składa się z kilku ważnych elementów. Niektóre z nich mają istotny wpływ na zakres możliwej pomocy. Na zatem zwrócić szczególną uwagę?

REKLAMA

Sankcja kredytu darmowego. Czy Sąd Najwyższy każe bankom zwracać kredytobiorcom odsetki, prowizje i opłaty?

Sąd Najwyższy w Polsce stoi przed wyzwaniem rozstrzygania jednego z najważniejszych zagadnień dotyczących tzw. sankcji kredytu darmowego. Ta instytucja, wynikająca z ustawy o kredycie konsumenckim, może przynieść znaczące zmiany zarówno dla kredytobiorców, jak i dla instytucji finansowych. W obliczu rosnącej liczby sporów między bankami a konsumentami, decyzja Sądu Najwyższego w sprawie o sygn. akt III CZP 3/25, zarejestrowanej 22 stycznia 2025 roku, nabiera szczególnego znaczenia.

MSWiA: Świadczenia mieszkaniowe dla policjantów. Ale nie odprawa mieszkaniowa. Wszystko zależy od zgody premiera na 1 mld zł

Jeżeli będzie taka zgoda, to MSWiA przedstawi za kilka tygodni rozpocznie procedurę legislacyjną. Zapowiedział do wiceminister MSWiA Czesław Mroczek podkreślając, że rząd ma świadomość, że funkcjonariusze od wielu lat czekają przede wszystkim na świadczenia mieszkaniowe i zrównanie ich ze świadczeniami żołnierzy zawodowych. W tej sprawie musi jednak zapaść decyzja rządu, bo spowoduje to zwiększenie wydatków resortu o ponad 1 mld zł.

REKLAMA