Na potrzeby odbiorców energii działa strona internetowa www.maszwybor.ure.gov.pl, na której można uzyskać informacje dotyczące zmiany sprzedawcy energii.
Każdy konsument ma bowiem prawo do wyboru sprzedawcy, biorąc pod uwagę dostępne na rynku oferty i ich atrakcyjność. Gdy zdecyduje się na zmianę operatora, może tego dokonać bezpłatnie. Nie powinien również mieć problemu z rozwiązaniem umowy.
Konsumenci, którzy chcą skontaktować się w tej sprawie Dodatkowo w celu skontaktowania się z ekspertami Urzędu Regulacji Energetyki można skorzystać z funkcjonujących w kilku miastach infolinii. Oto one:
• Gdańsk (58) 340 90 13 (76,77,03)
• Katowice (32) 258 76 91
• Kraków (12) 638 07 91
• Lublin (81) 743 92 94 wew. 397
• Łódź (42) 639 24 40
• Poznań (61) 833 15 91
• Szczecin (91) 431 69 61
• Warszawa (22) 827 80 09, 661 62 32
• Wrocław (71) 780 38 20
Zobacz również serwis: Pomoc prawna
Pytania do Punktu Informacyjnego dla Odbiorców Paliw i Energi można przesyłać Udzielaniem informacji i pomocy zajmuje się Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i
• pocztą na adres: Urząd Regulacji Energetyki, ul. Chłodna 64, 00 - 872 Warszawa, z dopiskiem Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii,
• na numer fax: 22 378 11 54
• e-mailem na adres: dks@ure.gov.pl
Do najczęstszych problemów zgłaszanych rzecznikowi nalezą: przerwy w dostawach energii, warunki umowy przyłączeniowej, nielegalny pobór, zastrzeżenia co do jakości dostarczanej energii lub dokonanych rozliczeń.
Pamiętaj, iż rzecznik nie może prowadzić postępowania administracyjnego ani wydawać decyzji administracyjnych.
Zobacz również: Kiedy konsumenci mogą liczyć na bezpłatną pomoc prawną?