Czym jest raport plus?
Przez raport plus należy rozumieć historię kredytową wnioskodawcy. Sporządza się ją w formie wydruku z systemu informatycznego. Raport udostępnia się na każde życzenie klienta. Jego uzyskanie jest odpłatne.
Ile wynosi opłata za udostępnienie raportu?
Opłata za udostępnienie raportu plus w polskiej wersji językowej wynosi 30 zł, natomiast w angielskiej wersji językowej – 40 zł.
Gdzie można złożyć wniosek?
Wniosek o uzyskanie raportu plus, dostępny w Biurze Obsługi Klienta (BOK) BIK lub na stronie internetowej BIK, należy wypełnić i podpisać oraz dołączyć do niego uzupełniony formularz przelewu (wpłaty). Wniosek można złożyć osobiście w BOK bądź wysłać listem poleconym na adres Biura Obsługi Klienta BIK.
Zobacz: Ile kosztuje adwokat?
Wniosek może zostać złożony przez pełnomocnika – pracownik BOK czyni o tym wzmiankę. Dokument pełnomocnictwa powinien być opatrzony notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy.
W sytuacji gdy chcemy aby raport został przesłany na wskazany adres, konieczne jest załączenie do wniosku dowodu wpłaty.
Odebranie raportu
Raport plus można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta. Może to uczynić również pełnomocnik. Musi jednak posiadać pełnomocnictwo ogólne lub szczególne z notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy, z którego treści będzie wynikało upoważnienie do odbioru zamówionego przez wnioskodawcę raportu. Odbiór raportu będzie możliwy po uprzednim okazaniu dowodu całkowitej opłaty za jego wydanie.
Przesłanie raportu listem poleconym na wskazany adres
Wnioskodawca może otrzymać raport plus listem poleconym, o ile wskazał adres na który ma zostać przesłany. Zestawienie zostanie wysłane dopiero po wpływie płatności na konto BIK. Maksymalny czas oczekiwania BIK na dokonanie przelewu (wpływ na konto) wynosi 22 dni.
W razie braku wpływu płatności na konto w ciągu 22 dni od daty złożenia wniosku, raport nie zostanie udostępniony. Ponowne uzyskanie zestawienia będzie możliwe po złożeniu nowego wniosku i jego opłaceniu.
Raport nieodebrany
Raport nieodebrany przez wnioskodawcę lub zwrócony przez Pocztę Polską (jako nieodebrany) jest przechowywany przez BIK przez okres jednego miesiąca. Termin liczy się od daty wygenerowania raportu. Raport nieodebrany może zostać ponownie przesłany po wniesieniu przez wnioskodawcę zryczałtowanej opłaty za ponową wysyłkę w kwocie 10 zł.
Czym różni się raport plus od informacji ustawowej?
Warto zwrócić uwagę na różnice między informacją ustawową a raportem plus. Mianowicie, informacja ustawowa może być udostępniania nie częściej niż raz na 6 miesięcy, raport natomiast – na każde życzenie klienta-wnioskodawcy. Obydwa zestawienia zawierają takie same dane osobowe i finansowe, z tym, że raport plus został uzupełniony o rubrykę podsumowań zawierającą szczegółową informację o łącznej liczbie posiadanych przez wnioskodawcę zobowiązań.
Uzyskanie raportu plus będzie szczególnie ważne przy zaciąganiu kolejnych zobowiązań. Przede wszystkim można go otrzymać w każdym czasie, ponadto opisuje szczegółowo już posiadane obciążenia finansowe.
Zobacz serwis: Sprawy urzędowe