REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Informacja ustawowa a raport plus z BIK

Agnieszka Wiśniewska
W razie braku wpływu płatności na konto w ciągu 22 dni od daty złożenia wniosku, raport plus z BIK nie zostanie udostępniony.
W razie braku wpływu płatności na konto w ciągu 22 dni od daty złożenia wniosku, raport plus z BIK nie zostanie udostępniony.
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Informacja ustawowa to podstawowa informacja, o jaką można wnosić do Biura Informacji Kredytowej. Poza tym można uzyskać tzw. raport plus, udostępniany odpłatnie na każde życzenie wnioskodawcy. Czym różnią się od siebie te dwa zestawienia?

Czym jest raport plus?

REKLAMA

Przez raport plus należy rozumieć historię kredytową wnioskodawcy. Sporządza się ją w formie wydruku z systemu informatycznego. Raport udostępnia się na każde życzenie klienta. Jego uzyskanie jest odpłatne.

Ile wynosi opłata za udostępnienie raportu?

Opłata za udostępnienie raportu plus w polskiej wersji językowej wynosi 30 zł, natomiast w angielskiej wersji językowej – 40 zł.

Gdzie można złożyć wniosek?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wniosek o uzyskanie raportu plus, dostępny w Biurze Obsługi Klienta (BOK) BIK lub na stronie internetowej BIK, należy wypełnić i podpisać oraz dołączyć do niego uzupełniony formularz przelewu (wpłaty). Wniosek można złożyć osobiście w BOK bądź wysłać listem poleconym na adres Biura Obsługi Klienta BIK.

Zobacz: Ile kosztuje adwokat?

Wniosek może zostać złożony przez pełnomocnika – pracownik BOK czyni o tym wzmiankę. Dokument pełnomocnictwa powinien być opatrzony notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy.

W sytuacji gdy chcemy aby raport został przesłany na wskazany adres, konieczne jest załączenie do wniosku dowodu wpłaty.

Odebranie raportu

Raport plus można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta. Może to uczynić również pełnomocnik. Musi jednak posiadać pełnomocnictwo ogólne lub szczególne z notarialnie poświadczonym podpisem wnioskodawcy, z którego treści będzie wynikało upoważnienie do odbioru zamówionego przez wnioskodawcę raportu. Odbiór raportu będzie możliwy po uprzednim okazaniu dowodu całkowitej opłaty za jego wydanie.

Przesłanie raportu listem poleconym na wskazany adres

REKLAMA

Wnioskodawca może otrzymać raport plus listem poleconym, o ile wskazał adres na który ma zostać przesłany. Zestawienie zostanie wysłane dopiero po wpływie płatności na konto BIK. Maksymalny czas oczekiwania BIK na dokonanie przelewu (wpływ na konto) wynosi 22 dni.

W razie braku wpływu płatności na konto w ciągu 22 dni od daty złożenia wniosku, raport nie zostanie udostępniony. Ponowne uzyskanie zestawienia będzie możliwe po złożeniu nowego wniosku i jego opłaceniu.

Raport nieodebrany

Raport nieodebrany przez wnioskodawcę lub zwrócony przez Pocztę Polską (jako nieodebrany) jest przechowywany przez BIK przez okres jednego miesiąca. Termin liczy się od daty wygenerowania raportu. Raport nieodebrany może zostać ponownie przesłany po wniesieniu przez wnioskodawcę zryczałtowanej opłaty za ponową wysyłkę w kwocie 10 zł.

Czym różni się raport plus od informacji ustawowej?

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę na różnice między informacją ustawową a raportem plus. Mianowicie, informacja ustawowa może być udostępniania nie częściej niż raz na 6 miesięcy, raport natomiast – na każde życzenie klienta-wnioskodawcy. Obydwa zestawienia zawierają takie same dane osobowe i finansowe, z tym, że raport plus został uzupełniony o rubrykę podsumowań zawierającą szczegółową informację o łącznej liczbie posiadanych przez wnioskodawcę zobowiązań.

Uzyskanie raportu plus będzie szczególnie ważne przy zaciąganiu kolejnych zobowiązań. Przede wszystkim można go otrzymać w każdym czasie, ponadto opisuje szczegółowo już posiadane obciążenia finansowe.

Zobacz serwis: Sprawy urzędowe

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MOPS czy ZUS? Świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. [TABELA]

Jakie świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a które ośrodki pomocy społecznej? Prezentujemy proste zestawienie najważniejszych świadczeń w 2025 r.

Renta tytoniowa – czym jest, kto może się o nią ubiegać i na jakiej podstawie prawnej?

Renta tytoniowa to pojęcie, które choć w powszechnym użyciu nie funkcjonuje, coraz częściej pojawia się w kontekście dyskusji o świadczeniach z tytułu niezdolności do pracy. Choć alkoholizm jest uznawany za jedno z najpoważniejszych uzależnień, jego konsekwencje zdrowotne nie są jedynymi powodami przyznawania rent. W artykule wyjaśniamy, czym jest renta tytoniowa, kto może się o nią ubiegać oraz na jakiej podstawie prawnej można starać się o to świadczenie.

777 zł składki zdrowotnej pracownika, 315 zł przedsiębiorcy (obaj zarabiają 10 tys. zł miesięcznie). Konstytucyjny paradoks? Czy różne kwoty składki są sprawiedliwe?

Temat składki zdrowotnej był przez kilka ostatnich lat poruszany wielokrotnie. Porównując różne poziomy wynagrodzenia (co znajdą Państwo w dalszej części artykułu) nie da się nie zauważyć, że pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę płacą co do zasady składkę zdrowotną w wyższej wysokości niż przedsiębiorcy. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tak się dzieje, czy jest to obiektywnie sprawiedliwe i czy jest to zgodne z zasadą równości wobec prawa. Bo przecież dostęp do publicznej służby zdrowia mamy taki sam. A jakość tego leczenia nie zależy od wysokości składki.

Skoro nieznajomość prawa szkodzi, to czyja to jest wina, że go nie znamy? [5 POWODÓW]

Prawo dotyka wszystkich. Tymczasem prawdziwie poznają je osoby decydujące się na studia prawnicze. Brak znajomości prawa rodzi niesprawiedliwość społeczną. Jakie są powody nieznajomości prawa? Czy możliwe są zmiany pozwalające na zrozumienie przepisów prawnych przez każdego?

REKLAMA

Pracujący emeryt z przywilejami finansowymi: zwolnienie z PIT i wyższa emerytura. Niektórzy mają limity dorabiania

ZUS informuje, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat liczba pracujących emerytów wzrosła o 51,7 proc. Na koniec grudnia 2015 roku w Polsce było 575,4 tys. pracujących emerytów, natomiast na koniec 2024 roku ich liczba wzrosła do 872,6 tys. Nic dziwnego. Przepisy wspierają aktywność zarobkową emerytów.

Rozporządzenie DORA - co to jest i kogo dotyczy? [PRZEWODNIK]

Czego dotyczy unijne rozporządzenie DORA? Wprowadza nowe pojęcia i wymagania dotyczące cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym. Prezentujemy przewodnik po DORA z wyjaśnieniem trudnych pojęć dla dostawców usług ICT.

Kiedy ZUS przyznaje tzw. rentę alkoholową? Niezdolność do pracy musi być spowodowana czymś więcej niż chorobą alkoholową

W orzecznictwie lekarskim nie istnieje pojęcie tzw. renty alkoholowej. Jak podkreśla Wojciech Dąbrówka, rzecznik prasowy ZUS-u, sam fakt istnienia choroby alkoholowej nie jest wystarczający do uzyskania świadczenia rentowego z tytułu niezdolności do pracy. Istotne jest stwierdzenie, że choroba alkoholowa może spowodować dodatkowe schorzenia będące powikłaniami uzależnienia, które znacznie ograniczają zdolność do pracy. Przykładami takich powikłań mogą być marskość wątroby, przewlekłe zapalenie trzustki, uszkodzenie układu nerwowego, uszkodzenie układu krążenia, a także zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania.

Plagiat w mediach – konsekwencje prawne i możliwości dochodzenia roszczeń

Plagiat jest poważnym naruszeniem zarówno zasad etyki dziennikarskiej, jak i obowiązujących przepisów prawa autorskiego. Współczesna era cyfryzacji oraz dynamiczny przepływ informacji sprzyjają przypadkom wykorzystywania cudzych treści bez odpowiedniego przypisania autorstwa. Warto przeanalizować, jakie regulacje prawne chronią twórców przed plagiatem w kontekście informacji prasowych oraz jakie działania mogą podjąć osoby poszkodowane w sytuacji, gdy ich teksty zostaną skopiowane bezprawnie.

REKLAMA

Sejm na żywo 31 marca 2025 r.: Komisja śledcza ds. Pegasusa

Przesłuchanie Mai Rodwald, prokurator, wezwanej w celu złożenia zeznań w toczącym się postępowaniu zmierzającym do zbadania legalności, prawidłowości oraz celowości czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych m.in. z wykorzystaniem oprogramowania Pegasus przez członków Rady Ministrów, służby specjalne, Policję, organy kontroli skarbowej oraz celno-skarbowej, organy powołane do ścigania przestępstw i prokuraturę w okresie od dnia 16 listopada 2015 r. do dnia 20 listopada 2023 r.

Świadczenie wspierające jednak nadal na 7 lat. Nowe wytyczne wydawania orzeczeń dla osób niepełnosprawnych tego nie zmieniają

Dla osób niepełnosprawnych prawnym wydarzeniem ostatniego tygodnia było wydanie wytycznych dla WZON i PZON co do stałych orzeczeń dla osób cierpiących na jedną z przeszło 200 chorób genetycznych. Wytyczne opublikował Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Łukasz Krasoń. Wytyczne generalnie są adresowane dla dzieci do 16 roku życia i ich rodziców. Po otrzymaniu orzeczenia ważnego do ukończenia 16 roku życia będzie ono miało charakter stały (do 16. roku życia). Następnie osoba niepełnosprawna wystąpi o orzeczenie "dla dorosłych" i ono także będzie miało charakter stały. Niestety (na dziś) posiadanie stałego orzeczenia o niepełnosprawności nie ma znaczenia dla świadczenia wspierającego. Świadczenie to jest przeznaczone dla osób dorosłych. Dla świadczenia wspierającego istotne jest nie orzeczenie o niepełnosprawności, a poziom potrzeby wsparcia ustalony przez WZON, a tego nowe wytyczne nie dotyczą. W dalszym ciągu nie ma planów, aby świadczenie wspierające było przyznawane dożywotnio. Są tylko takie postulaty.

REKLAMA