Paszporty 2021. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotowuje projekt nowej ustawy o dokumentach paszportowych, który ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów w II kwartale 2021 roku. Nie jest jeszcze znana planowana data wejścia w życie nowych przepisów. Powstać ma Rejestr Dokumentów Paszportowych (RDP), co pozwoli m.in. na odstąpienie od papierowej wersji wniosku o wydanie dokumentu paszportowego na rzecz wniosku elektronicznego, który będzie generowany przez urzędnika paszportowego w aplikacji, na podstawie danych podanych przez obywatela i zgromadzonych w dostępnych rejestrach państwowych (RDP, PESEL i RDO). Dlaczego potrzebna jest nowa ustawa o dokumentach paszportowych? Co się zmieni? Rejestr Dokumentów Paszportowych (RDP). Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego. Potwierdzanie tożsamości i obywatelstwa. Usługi elektroniczne w sprawach paszportowych. Zasady wydawania paszportu tymczasowego. Nowe formy zgłoszenia utraty dokumentu paszportowego