Mały czy duży - konsument ma zawsze prawo do pełnej informacji o oferowanych towarach i usługach. Właśnie z myślą o najmłodszych konsumentach działa strona www.konsumenckieabc.pl, dzięki której można wcielić się w kupującego i wydawać wirtualne pieniądze na wirtualne zakupy. Do wyboru gracz ma jedną z trzech przygód – organizację urodzin, kompletowanie rzeczy na wyjazd, albo zakładanie terrarium dla żółwia. Niezbędne wyposażenie dostanie w e-sklepie lub w tradycyjnej placówce. To tylko niektóre przygody, jakie czekają na najmłodszych w grze „Świat Zakupów”.
Zobacz również: Czy można robić zdjęcia w sklepie?
Oprócz tego najmłodsi na stronie znajdą inne gry, wymagające zręczności i spostrzegawczości. Można w nich na przykład pływać statkiem transportowym, skakać po półkach sklepowych z produktami, układać puzzle i ćwiczyć zapamiętywanie par obrazków. Dla zupełnie małych dzieci, na stronie przygotowane są kolorowanki i historie obrazkowe o kupowaniu różnych rzeczy. Nawet rodzice, opiekunowie i nauczyciele, znajdą coś dla siebie: testy, poradniki i filmy.
Co ma zrobić młody konsument w razie problemów ze sprzedawcą? Zawsze o problemach trzeba poinformować dorosłych. Wspólnie zastanowicie się, co zrobić. Rodzice lub opiekunowie mogą zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707 – tam dowiedzą się jak wybrnąć z zakupowych kłopotów.
Polecamy serwis: Konsument i umowy