Jednolity system teleinformatyczny w WORD-ach
Projekt nakłada na WORD-y przeprowadzające egzaminy obowiązek wyboru jednolitego systemu teleinformatycznego.
Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet
Nadzór ministra ds. transportu
Projekt przywraca też zasadę merytorycznej odpowiedzialności ministra zajmującego się sprawami transportu za treść pytań egzaminacyjnych oraz nadzór nad nimi. Pytania będzie układać państwowa komisja.
Baza pytań egzaminacyjnych
Zgodnie z projektem, baza pytań egzaminacyjnych stosowanych na egzaminach na prawo jazdy oraz egzaminach dla kandydatów na instruktorów i egzaminatorów nie będzie informacją publiczną, a tym samym nie będzie możliwe zapoznanie się z nią.
Zobacz również: Okres próbny młodego kierowcy
Uprawnienia instruktora i wykładowcy
Projektowana nowelizacja wprowadza też nowy 3-miesięczny okres karencyjny na ponowny wpis do ewidencji instruktorów jazdy dla tych instruktorów, którzy w ciągu danego roku nie odbyli wymaganego ustawą szkolenia zawodowego. Każdy instruktor przed ponownym wpisem do ewidencji będzie musiał ukończyć zaległe warsztaty szkoleniowe.
Projekt wprowadza też uproszczenie dla osób posiadających zarówno uprawnienia instruktora, jak i wykładowcy. Będą one zobowiązane do odbycia tylko jednego obowiązkowego warsztatu szkoleniowego w roku, a nie dwóch, jak to jest obecnie.
Źródło: Sejm RP