Prezes UTK na pomoc pasażerom
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Niezadowoleni pasażerowie będą mogli zgłaszać skargi na przewoźników kolejowych do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wcześniej jednak, aby wnieść skargę będą musieli zwrócić się z zastrzeżeniami bezpośrednio do przewoźnika. Jeżeli ten nie podejmie stosownych działań - wtedy do akcji wkroczy Urząd.
Dla pasażerów jest to znaczne udogodnienie. Wcześniej przy wobec bezczynności przewoźnika jedynym możliwym sposobem dochodzenia roszczeń była czasochłonna droga sądowa. Nowe przepisy mają w zamierzeniu poprawić ochronę praw konsumenta w transporcie kolejowym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat