REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z 1760 zł do 2160 zł oraz 7990 zł do 9590 zł. 20 proc. podwyżki dla pracowników Służby Więziennej

Z 1760 zł do 2160 zł oraz 7990 zł do 9590 zł. 20 proc. podwyżki dla pracowników Służby Więziennej
Z 1760 zł do 2160 zł oraz 7990 zł do 9590 zł. 20 proc. podwyżki dla pracowników Służby Więziennej
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

O 20 proc. podwyższono miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Służby Więziennej. Z 1760 zł do 2160 zł oraz 7990 zł do 9590 zł. Nowe stawki mają zastosowanie do ustalania miesięcznych wynagrodzeń z mocą wsteczną od 1 stycznia 2024 r.

Wyższe stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Służby Więziennej

Od 18 kwietnia 2024 roku podwyższono miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Służby Więziennej:

REKLAMA

  • minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego wzrastają:

− w I kategorii zaszeregowania z 1760 zł do 2160 zł (tj. o 22%),
− w XXI kategorii zaszeregowania z 7990 zł do 9590 zł (tj. o 20%);

  • maksymalne stawki wynagrodzenia zasadniczego wzrastają:

− w I kategorii zaszeregowania z 3600 zł do 4320 zł (tj. o 20%),
− w XXI kategorii zaszeregowania z 9960 zł do 11 960 zł (tj. o 20%).

Wyższe stawki mają zastosowanie do ustalania miesięcznych wynagrodzeń z mocą wsteczną od 1 stycznia 2024 r.

Aktualne tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego oraz stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników Służby Więziennej

Poniżej znajduje się aktualna treść załącznika nr 5 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek, w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 586). Zmiana weszła w życie 18 kwietnia 2024 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2024 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

TABELA I. Tabela miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników służby więziennej

Kategoria zaszeregowaniaKwota w złotych
12
I2160-4320
II2210-4360
III2260-4380
IV2320-4420
V2370-4440
VI2430-4460
VII2480-4540
VIII2530-4680
IX2600-4720
X2810-4850
XI2910-5000
XII3020-5150
XIII3140-5340
XIV3380-5520
XV3520-5700
XVI3670-6020
XVII3990-6530
XVIII4200-7120
XIX4430-7820
XX4760-8860
XXI9590-11 960

TABELA II. Tabela stawek dodatku funkcyjnego pracowników Służby Więziennej

Stawka dodatku funkcyjnego

Kwota w złotych

1

2

1

do 360

2

do 510

3

do 660

4

do 820

5

do 970

6

do 1120

7

do 1280

8

do 1530

9

do 1790

10

do 2040

TABELA III. Tabela stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników Służby Więziennej

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego

Wymagane kwalifikacje*)

wykształcenie

liczba lat pracy

1

2

3

4

5

6

I. Centralny Zarząd Służby Więziennej

A. STANOWISKA KIEROWNICZE

1

Dyrektor Generalny Służby Więziennej

XXI

do 10

wyższe

9

2

Dyrektor biura

XVIII-XX

do 9

wyższe

9

główny księgowy Służby Więziennej

według odrębnych przepisów

3

Główny księgowy Centralnego Zarządu Służby Więziennej

XVII-XIX

do 8

według odrębnych przepisów

4

Naczelny lekarz więziennictwa

XVII-XIX

do 8

według odrębnych przepisów

5

Zastępca dyrektora biura, naczelnik wydziału

XVII-XIX

do 8

wyższe

8

6

Kierownik zespołu

XVI-XVIII

do 7

wyższe

7

7

Naczelny kapelan

XVI-XVIII

do 7

według odrębnych przepisów

 

B. STANOWISKA SAMODZIELNE

1

Doradca Dyrektora Generalnego

Służby Więziennej

XVIII-XX

-

wyższe

9

2

Radca prawny, audytor wewnętrzny

XVI-XVIII

do 7

według odrębnych przepisów

3

Główny specjalista ds. legislacji

XVI-XVIII

-

wyższe prawnicze

7

główny specjalista, główny rewident, rzecznik prasowy

wyższe

4

Specjalista ds. legislacji

XV-XVII

-

wyższe prawnicze

6

starszy rewident

wyższe

5

Rewident

XIV-XVI

-

wyższe

4

C. STANOWISKA ADMINISTRACYJNE

1

Starszy specjalista

XV-XVII

-

wyższe

6

2

Specjalista

XIV-XVI

-

wyższe

4

3

Starszy inspektor

XIII-XV

-

wyższe

3

4

Inspektor

XII-XIV

-

wyższe

-

informatyk

średnie

5

Instruktor

VII-XII

-

średnie

6

6

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

7

Referent

II-VI

-

średnie

-

II. Inspektorat Wewnętrzny Służby Więziennej
A. STANOWISKA KIEROWNICZE

1

Szef Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej

XX

do 10

wyższe

9

2

Zastępca Szefa Inspektoratu

Wewnętrznego Służby Więziennej

XIX

do 9

wyższe

9

 

3

Dyrektor Biura Inspektoratu

Wewnętrznego Służby Więziennej

XVIII

do 8

wyższe

9

4

Naczelnik wydziału Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej

XVII

do 8

wyższe

8

5

Kapelan

XVI

do 7

według odrębnych przepisów

B. STANOWISKA ADMINISTRACYJNE

1

Starszy specjalista

XV-XVII

-

wyższe

6

2

Specjalista

XIV-XVI

-

wyższe

4

3

Starszy inspektor

XII-XV

-

wyższe

3

4

Inspektor

XII-XIV

-

wyższe

-

5

Informatyk

-

średnie

6

Instruktor

VII-XII

-

średnie

6

7

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

8

Kierowca

III-V

-

według odrębnych przepisów

9

Referent

II-IV

-

średnie

-

III. Okręgowe Inspektoraty Służby Więziennej
A. STANOWISKA KIEROWNICZE

1

Główny księgowy

XV-XVIII

do 8

według odrębnych przepisów

naczelny lekarz
B. STANOWISKA SAMODZIELNE

1

Radca prawny, audytor wewnętrzny

XV-XVII

do 6

według odrębnych przepisów

2

Rzecznik prasowy

XV-XVII

-

wyższe

6

C. STANOWISKA ADMINISTRACYJNE

1

Starszy specjalista

XIV-XVI

-

wyższe

6

2

Specjalista, starszy rewident

XII-XIV

-

wyższe

4

 

3

Starszy inspektor

X-XII

-

wyższe

3

4

Inspektor, rewident

VIII-X

-

wyższe

-

informatyk

średnie

5

Instruktor

VI-IX

-

średnie

6

6

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

7

Referent

II-VI

-

średnie

-

IV. Centralny Ośrodek Szkolenia Służby Więziennej, ośrodki szkolenia i ośrodki doskonalenia kadr Służby Więziennej
A. STANOWISKA KIEROWNICZE

1

Główny księgowy

XIV-XVII

do 8

według odrębnych przepisów

2

Kierownik: działu, zakładu

XIV-XVI

do 8

wyższe

5

3

Zastępca kierownika działu

XIV-XV

do 7

wyższe

5

B. STANOWISKA SAMODZIELNE

1

Radca prawny, audytor wewnętrzny

XIII-XVI

do 5

według odrębnych przepisów

C. STANOWISKA DYDAKTYCZNE

1

Starszy wykładowca

XIII-XVI

-

wyższe, uprawnienia pedagogiczne

6

2

Wykładowca

XI-XV

-

wyższe, uprawnienia pedagogiczne

3

3

Starszy psycholog

IX-XIII

-

wyższe psychologiczne

5

4

Psycholog

VII-XII

-

wyższe psychologiczne

-

D. STANOWISKA ADMINISTRACYJNE

1

Specjalista

IX-XIII

-

wyższe

5

2

Starszy inspektor

VIII-XII

-

wyższe

3

3

Inspektor

VI-VIII

-

wyższe

-

informatyk

średnie

-

instruktor

6

 

4

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

5

Referent

I-VI

-

średnie

-

E. STANOWISKA OCHRONNE

1

Specjalista

IX-XIII

-

wyższe

5

2

Starszy inspektor

VIII-XII

-

wyższe

3

3

Inspektor

VI-VIII

-

wyższe

-

instruktor

średnie

6

4

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

5

Referent

I-VI

-

średnie

-

V. Areszty śledcze i zakłady karne
A. STANOWISKA KIEROWNICZE

1

Główny księgowy

XIV-XVII

do 8

według odrębnych przepisów

2

Kierownik działu

XIV-XVI

do 8

wyższe

5

3

Zastępca kierownika działu

XIV-XV

do 7

wyższe

5

B. STANOWISKA SAMODZIELNE

1

Radca prawny, audytor wewnętrzny

XIII-XVI

do 5

według odrębnych przepisów

C. STANOWISKA ADMINISTRACYJNE

1

Specjalista

IX-XIII

-

wyższe

5

2

Starszy inspektor

VIII-XII

-

wyższe

3

3

Inspektor

VI-VIII

-

wyższe

-

informatyk

średnie

-

instruktor

6

4

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

5

Referent

I-VI

-

średnie

-

 

D. STANOWISKA PENITENCJARNE

1

Starszy psycholog

X-XIV

 

wyższe psychologiczne

6

starszy wychowawca

wyższe

starszy terapeuta

2

Psycholog

VIII-XII

-

wyższe psychologiczne

3

wychowawca

wyższe

terapeuta
kapelan

według odrębnych przepisów

3

Młodszy psycholog

VI-VIII

-

wyższe psychologiczne

 

młodszy wychowawca

wyższe

młodszy terapeuta
E. STANOWISKA OCHRONNE

1

Specjalista

IX-XIII

-

wyższe

5

2

Starszy inspektor

VIII-XII

-

wyższe

3

3

Inspektor

VI-VIII

-

wyższe

-

instruktor

średnie

6

4

Starszy referent

IV-VIII

-

średnie

3

5

Referent

I-VI

-

średnie

-

*) Wymagania kwalifikacyjne dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają odrębne przepisy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Świadczenie wspierające jednak nadal na 7 lat. Nowe wytyczne dla WZON bez znaczenia dla poziomu potrzeby wsparcia

Dla osób niepełnosprawnych wydarzeniem ostatniego tygodnia było wydanie wytycznych dla WZON i PZON co do wydawania stałych orzeczeń dla osób cierpiących na jedną z przeszło 200 chorób genetycznych. Wytyczne wydał Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Łukasz Krasoń. Wytyczne generalnie są adresowane dla dzieci i ich rodziców. Po otrzymaniu orzeczenia ważnego do ukończenia 16 roku życia, osoba niepełnosprawna wystąpi o orzeczenie "dla dorosłych" i ono także będzie miało charakter stały. Niestety (na dziś) posiadanie stałego orzeczenia o niepełnosprawności nie ma znaczenia dla świadczenia wspierającego. Świadczenie to jest przeznaczone dla osób dorosłych. Nowe wytyczne to przede wszystkim poprawa sytuacji prawnej dzieci, ale mogą z nich także skorzystać osoby dorosłe. Dla świadczenia wspierającego istotne jest jednak nie orzeczenie o niepełnosprawności, a poziom potrzeby wsparcia ustalony przez WZON, a tego nowe wytyczne nie dotyczą.

Czy stopień niepełnosprawności wpływa na wysokość zachowku?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Wyższy zachowek przysługuje bowiem osobom trwale niezdolnym do pracy. Co to oznacza?

Sąd zmodyfikował zasadę (albo świadczenie wspierające albo pielęgnacyjne). Do MOPS nie trzeba oddawać 9000 zł świadczenia pielęgnacyjnego. Mając przeszło 9000 zł wspierającego

Miało być tak. Osoba niepełnosprawna otrzymuje świadczenie wspierające w wysokości np. 30 000 zł. Za okres np. 10 miesięcy. Po otrzymaniu tych pieniędzy opiekun osoby niepełnosprawnej oddaje (do MOPS) równoważne 30 000 zł (świadczenie pielęgnacyjne). Chodziło o to, aby w okresie rozpatrywania wniosku o przyznanie świadczenia wspierającego, rodzina osoby niepełnosprawnej (najczęściej stopień znaczny) miała środki na utrzymanie osoby niepełnosprawnej. Finansować to miało świadczenie pielęgnacyjne, które następnie (jako pewien kredyt społeczny) trzeba zwrócić do MOPS. Taki miał być model rozliczenia między świadczeniem wspierającym a pielęgnacyjnym. W praktyce nie mamy z obu stron po 30 000 zł. Dla 2024 r. za okres 10 miesięcy otrzymywało się 29 880 zł świadczenia pielęgnacyjnego (miesięcznie 2988 zł), a maksymalna wysokość świadczenia wspierającego to za 10 miesięcy 39 180 zł (miesięcznie 3918 zł). W zależności od tempa przyznawania świadczenia wspierającego można było tak rozliczać okresy 5 miesięcy jak i np. 14 miesięcy.

Bezpieczne i dochodowe (odsetki do 6,80%). Obligacje skarbowe - nowe emisje w kwietniu 2025 r. Jaka opłata za wcześniejszy wykup?

Ministerstwo Finansów w komunikacie przekazało informacje o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które są sprzedawane w kwietniu 2025 r. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie zmienią się w porównaniu do oferowanych w marcu, lutym i styczniu br.

REKLAMA

Nawet 8% na lokacie w banku. Ranking lokat i kont oszczędnościowych: oprocentowanie pod koniec marca 2025 r.

Średnie oprocentowanie najlepszych lokat i rachunków oszczędnościowych wyniosło w marcu 2025 r. ponad 5,6% – wynika z najnowszych danych zebranych przez HREIT. Aż 3 banki kuszą obietnicą zysków na poziomie co najmniej 8% w skali roku.

Emerytury stażowe – Lewica i Solidarność naciskają. Czy rząd zgodzi się na zmiany?

Emerytury stażowe mogą się urzeczywistnić. Lewica i Solidarność walczą o zmiany, które mają umożliwić wcześniejsze przejście na emeryturę osobom z długim stażem pracy. Czy obecny rząd w końcu przychyli się do tych postulatów?

Nie doczekali na świadczenie wspierające za 9-12 miesięcy. Jest świadczenie pielęgnacyjne. Rodziny osób niepełnosprawnych nic nie wygrają w sądzie

Ostrzegano przed tym, że przewlekłość postępowań w WZON zderzy się z problemem śmierci osoby niepełnosprawnej, która złożyła wniosek o świadczenie wspierające, spełnia kryteria, ale nie doczekała decyzji WZON. Rodziny osób zmarłych koszty opieki pokryją ze świadczenia pielęgnacyjnego. Część z nich próbuje spierać się z WZON w sądach administracyjnych. Nie mają szansy. Stroną takich postępowań może być tylko osoba niepełnosprawna, a ta zmarła. Trzeba zapomnieć o świadczeniu wspierającym.

Czy to już koniec przestawiania zegarków? Zniesienia zmiany czasu jest na agendzie UE

Czy to już koniec przestawiania naszych zegarków? Polska prezydencja w Unii Europejskiej podejmuje próbę przełamania impasu w sprawie zniesienia zmian czasu. Choć Komisja Europejska popiera ten pomysł, to brukselska biurokracja wciąż blokuje postępy. Dlaczego Europa nadal tkwi w czasowym chaosie i czy polski rząd zdoła zmienić bieg wydarzeń?

REKLAMA

800 plus w 2025 i 2026 r. - termin na wniosek do ZUS

800 plus w 2025 i 2026 r. - nowy okres świadczeniowy rozpoczyna się 1 czerwca. Kiedy najlepiej złożyć elektroniczny wniosek do ZUS? Termin zapewniający ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego niedługo mija.

Żołnierze do premiera: Mamy prawo do drugiej emerytury obok tej mundurowej. Każdy z nas ma na koncie w FUS składki powiększane corocznie o wskaźnik waloryzacji

Mundurowi, którzy rozpoczęli służbę przed 1999 r. nie mają prawa - nawet w przypadku 25 lat pracy cywilnej i odprowadzania składek z tego tytuł do ZUS - do emerytury cywilnej pobieranej obok mundurowej. Inną sytuację prawną mają mundurowi, którzy rozpoczęli służbę po 1999 r. - mają prawo do drugiej emerytury z tytułu składek wypracowanych z pracy w cywilu po zakończeniu służby. W grudniu 2024 r. żołnierze wysłali w tej sprawie list do premiera D. Tuska.

REKLAMA