Dofinansowanie do likwidacji szamba. Warszawa daje 6 tys. zł dotacji
REKLAMA
REKLAMA
- Likwidacja szamba - dofinansowanie
- Dotacja na likwidację szamba krok po kroku
- Wymagane dokumenty
- Opłaty
- Miejsce złożenia i odbioru
- Termin odpowiedzi
Likwidacja szamba - dofinansowanie
Dotacje ze środków budżetu m.st. Warszawy udzielane są na realizację inwestycji na terenie m.st. Warszawy polegających na likwidacji zbiornika/ów bezodpływowego/ych wraz z budową przyłącza kanalizacyjnego do nieruchomości. Wnioskodawca może uzyskać dofinansowanie w wysokości 6 tys. zł.
Wnioski w naborze dodatkowym na 2024 r. można składać od 3 kwietnia do 30 kwietnia 2024 r., zgodnie z ogłoszeniem Prezydenta m.st. Warszawy o dodatkowym naborze wniosków o udzielenie dotacji celowej na inwestycje w 2024 r. polegające na likwidacji zbiornika/ów bezodpływowego/ych wraz z budową przyłącza kanalizacyjnego do nieruchomości.
Dotacja na likwidację szamba krok po kroku
Jak starać się o dotacje na likwidację zbiornika/ów bezodpływowego/ych wraz z budową przyłącza kanalizacyjnego? Oto kilka kroków, które podajemy za serwisem Warszawa 19115.
Krok 1:
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek o udzielenie dotacji (patrz punkt Pliki do pobrania). Zwróć uwagę, że wnioskodawcą może być jedynie podmiot lub jednostka, posiadające udokumentowane prawo do dysponowania nieruchomością w celu realizacji inwestycji.
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty, w zależności od potrzeby, wymienione w następnej sekcji "Wymagane dokumenty".
Krok 2:
- Skompletowane dokumenty złóż w:
a. Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy (dowolny WOM), lub
b. Kancelarii ogólnej Urzędu al. Jerozolimskie 44, lub
c. Biurze Ochrony Środowiska pl. Bankowy 2 (Błękitny Wieżowiec), XIV piętro p. 1409, lub
d. prześlij pocztą na adres: Urząd m.st. Warszawy Biuro Ochrony Środowiska Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
W przypadku braków zostaniesz telefonicznie/mailowo lub listownie powiadomiony o koniecznych uzupełnieniach.
- Termin składania wniosków: od 1 września roku poprzedzającego planowany rok realizacji inwestycji do 31 marca roku, w którym planujesz realizację inwestycji. Termin składania wniosków dla osób planujących realizację inwestycji w 2024 r.: od 1 września 2023 r. do 31 marca 2024 r. (wnioski będą przyjmowane do 2 kwietnia 2024 r.). Pamiętaj: za datę złożenia wniosku o udzielenie dotacji uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu m.st. Warszawy.
[!}Uwaga: Miasto uruchamia dodatkowy nabór wniosków o udzielenie dotacji na realizację inwestycji w 2024 r. polegających na likwidacji zbiornika/ów bezodpływowego/ych wraz z budową przyłącza kanalizacyjnego do nieruchomości.
Wnioski w naborze dodatkowym można składać od 3 kwietnia do 30 kwietnia 2024 r.
Od 1 września 2024 r. zapraszamy do składania wniosków o udzielenie dotacji na realizację inwestycji w 2025 r. (realizacja inwestycji nie może zostać rozpoczęta przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji).
Krok 3:
- Telefonicznie/mailowo zostaniesz zaproszony do Biura Ochrony Środowiska w celu podpisania umowy o udzielenie dotacji.
- Przed podpisaniem umowy niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.
Krok 4:
- Zrealizuj inwestycję - rozpoczęcie realizacji inwestycji, w tym ponoszenie wydatków, nie może nastąpić przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji.
- Dokonaj odbioru wykonanej inwestycji - potwierdzonego protokołem kontroli i odbioru technicznego, podpisanym przez wykonawcę, inspektora nadzoru przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz wnioskodawcę lub pełnomocnika.
- Zawrzyj umowę o odprowadzanie ścieków z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym.
Krok 5:
Złóż rozliczenie w Biurze Ochrony Środowiska:
- wypełniony i podpisany druk rozliczenia (załącznik do umowy o udzielenie dotacji);
- kopię protokołu kontroli i odbioru technicznego wykonanej inwestycji poświadczoną za zgodność z oryginałem, na każdej stronie przez wnioskodawcę;
- kopię umowy o odprowadzanie ścieków poświadczoną za zgodność z oryginałem, na każdej stronie przez wnioskodawcę.
Krok 6:
Przekazanie dotacji na wskazany we wniosku rachunek bankowy, w ciągu 21 dni od zaakceptowania rozliczenia przez Biuro Ochrony Środowiska.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie dotacji na realizację inwestycji polegającej na likwidacji zbiornika/ów bezodpływowego/ych wraz z budową przyłącza kanalizacyjnego do nieruchomości (patrz punkt Pliki do pobrania).
- Oryginał uzgodnionej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokumentacji technicznej budowy przyłącza kanalizacyjnego (dokumentacja jest zwracana wnioskodawcy po zaopiniowaniu wniosku o udzielenie dotacji).
- Zgoda właściciela/współwłaścicieli nieruchomości na realizację inwestycji będącej przedmiotem wniosku o udzielenie dotacji (patrz punkt Pliki do pobrania), jeśli nie realizuje jej właściciel.
- Kopia umowy na opróżnianie zbiornika bezodpływowego i transport nieczystości ciekłych z nieruchomości podłączanej do sieci kanalizacyjnej, zawartej z przedsiębiorcą posiadającym stosowne zezwolenie na świadczenie takich usług.
- Kopia dowodu wniesienia należności za usługę wykonaną w ramach ww. umowy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o udzielenie dotacji.
- Oryginał pełnomocnictwa (patrz punkt Pliki do pobrania) lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, wówczas dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu (nie dotyczy osób zwolnionych z opłaty skarbowej).
Dodatkowe dokumenty składane przez osoby prowadzące działalność gospodarczą i przedsiębiorców lub prowadzące działalność w sektorze rolnym lub rybołówstwa:
- Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanej w ciągu minionych trzech lat (3x365 dni wstecz), a w sektorze rolnym lub rybołówstwa w roku, w którym Wnioskodawca ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- Wypełniony formularz z informacjami przedstawianymi przez Wnioskodawców ubiegających się o pomoc de minimis, formularz pomocy de minimis (patrz punkt Pliki do pobrania) – osoby prowadzące działalność gospodarczą i przedsiębiorcy.
- Wypełniony formularz z informacjami przedstawianymi przez Wnioskodawców ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie formularz pomocy de minimis (patrz punkt Pliki do pobrania).
Opłaty
17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
Zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo lub prokurę należy dokonać na rachunek:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centrum Obsługi Podatnika
21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
Zwolnieni z opłaty skarbowej są:
- małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo;
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię, przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Miejsce złożenia i odbioru
Miejsce złożenia:
- Wydział Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy (dowolny WOM), lub
- Kancelaria ogólna Urzędu al. Jerozolimskie 44, lub
- Biuro Ochrony Środowiska pl. Bankowy 2 (Błękitny Wieżowiec), XIV piętro p. 1409, lub
- prześlij pocztą na adres: Urząd m.st. Warszawy Biuro Ochrony Środowiska Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.
Za datę złożenia wniosku o udzielenie dotacji uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu m.st. Warszawy.
W przypadku braków zostaniesz telefonicznie/mailowo lub listownie powiadomiony o koniecznych uzupełnieniach.
Miejsce odbioru: osobiście lub przez pełnomocnika w Biurze Ochrony Środowiska – podpisanie i odbiór umowy o udzielenie dotacji.
Jednostka odpowiedzialna to Wydział Opiniowania Wniosków Ekologicznych Biura Ochrony Środowiska.
Termin odpowiedzi
Umowy o udzielenie dotacji podpisywane są począwszy od I kwartału roku, na który zaplanowano realizację inwestycji. Decyduje kolejność złożenia wniosku.
Źródło: Warszawa 19115
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat