REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ile pieniędzy wydają Polacy na paliwo? Jak często tankują kierowcy? Mieszkańcy których miast przemierzają najdłuższe dystanse?

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Zespół analityczny wyslijbusem.pl przeprowadził badanie ankietowe dotyczące zużycia i wykorzystania paliwa przez mieszkańców największych miast.

REKLAMA

Jak pokazują wyniki badań, Polacy oszczędzają na paliwie. To zrozumiałe w czasach, kiedy

REKLAMA

benzyny, diesla i gazu osiągają rekordową wartość na przestrzeni ostatnich lat. Ponad 54% Polaków tankuje paliwo na kwotę poniżej 500 zł miesięcznie. Natomiast wydatki na paliwo powyżej 1000 zł miesięcznie deklaruje tylko 16,2% ankietowanych.

Najmniej na paliwo wydają mieszkańcy Katowic (blisko 63%). Drugie miejsce zajął Wrocław – nieco ponad 60% ankietowanych odpowiedziało, że miesięcznie nie przeznacza na paliwo więcej niż 500 zł. W pierwszej trójce pojawiają się również mieszkańcy Łodzi osiągając ponad 2 punkty procentowe mniej od Wrocławia. Natomiast ankietowani ze Szczecina dominują w grupie ankietowanych wydających powyżej 1000 zł miesięcznie na paliwo. Mieszkańcy stolicy należą do grupy osób, które w porównaniu do innych miast wojewódzkich, przeznaczają równie dużą kwotę na paliwo w skali miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W których miastach najwięcej mieszkańców uważa, że paliwo powinno być tańsze?

Na podstawie przeprowadzonych badań, Polacy nie są zadowoleni z cen paliw w Polsce. Aż 95,8% ankietowanych twierdzi, że paliwo powinno być tańsze. Rozbieżność procentowa w poszczególnych miastach nie jest zbyt duża – blisko 99% mieszkańców Poznania i Krakowa uważa, że paliwo w Polsce jest zbyt drogie. Zaledwie 3,2% ankietowanych nie narzeka na obecne ceny paliw lub nie ma zdania na ten temat. Dotyczy to szczególnie ankietowanych z Wrocławia, Gdańska i Warszawy. W przeprowadzonych badaniach Wrocław osiągnął 5 punktów procentowych mniej niż Poznań.

Jak często tankują mieszkańcy największych miast?

Częstotliwość uzupełniania baku w aucie jest uzależniona głównie od sposobu wykorzystania pojazdu. Nie bez znaczenia są również wysokie ceny paliwa w Polsce. Właściciele pojazdów to najczęściej osoby aktywne zawodowo, które dojeżdżają do miejsca pracy. Samochody wykorzystują również do załatwiania codziennych spraw, takich jak zakupy. Zgodnie z wynikami badań, większość kierowców poruszający się po polskich drogach musi tankować samochód przynajmniej raz w tygodniu – tak zadeklarowało blisko 59% ankietowanych. Ponad 41% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. Samochód najczęściej tankują mieszkańcy Warszawy – prawie 66% warszawiaków robi to przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu plasuje się Szczecin z wynikiem ponad 64%. Jednocześnie mieszkańcy tego miasta, zaraz po Białymstoku, pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca. Na podium znajduje się również Gdańsk – ponad 58% ankietowanych gdańszczan tankuje samochód częściej niż raz w tygodniu. Najrzadziej tankują pojazdy mieszkańcy Wrocławia – 44,6% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. To o 10,5 punktu procentowego mniej niż w przypadku warszawiaków. Warto zauważyć, że ankietowani z Wrocławia najmniej narzekają na ceny paliw.

Ilu Polaków tankuje mocniejsze paliwa do swoich samochodów?

Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, bardziej równomiernie i pozwala wygenerować większą moc przez silnik w danej jednostce czasu. Może to być powód, dla którego prawie 44% Polaków inwestuje w mocniejsze paliwa. Dla ponad 56% kierowców nie ma to znaczenia i wolą tankować tańsze paliwo. Wśród miast wojewódzkich najwięcej mieszkańców Białegostoku inwestuje w lepsze paliwo – taką deklarację złożyło 52,4% ankietowanych. Jednocześnie białostoczanie pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca w porównaniu do mieszkańców innych miast. Na drugim miejscu plasuje się Wrocław – prawie 52% mieszkańców tego miasta tankuje mocniejsze paliwo. W grupie ankietowanych, którzy również wolą wlewać do baku lepszej jakości benzynę zalicza się Łódź z wynikiem 46,6%, osiągając prawie 5 punktów procentowych mniej od Wrocławia. Jak się okazuje, mieszkańcy Krakowa wolą tankować słabsze paliwo. Taką deklarację złożyło prawie 64% mieszkańców tego miasta. To aż 16% więcej ankietowanych w porównaniu do Białegostoku. Niechęć do tankowania mocniejszego paliwa może wynikać zarówno z rosnących cen, jak i braku chęci podwyższania komfortu jazdy.

Mimo wysokich cen paliw w Polsce, zdecydowana większość ankietowanych nie rezygnuje z podróży. Na pierwszym miejscu plasuje się Białystok – aż 75,7% ankietowanych z tego miasta pokonuje dystans 1 tys. km i więcej w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu znaleźli się respondenci ze Szczecina z wynikiem bardzo zbliżonym do ankietowanych z Białegostoku (75,6%). Na podium można znaleźć również Warszawę, która osiągnęła 2 punkty procentowe mniej niż wyżej wymienione miasta (73,7%). Jak wynika z przeprowadzonych badań różnice są niewielkie. Istnieje za to przepaść pomiędzy Białymstokiem a Krakowem, pomiędzy tymi miastami jest 10 punktów procentowych różnicy. Miesięcznie najwięcej mieszkańców Krakowa przemierza dystans pomiędzy 1 tys. a 2 tys. kilometrów w skali miesiąca. Jak wynika z raportu, statystycznie najwięcej Polaków robi w ciągu miesiąca 1-2 tys. km. Powyżej 5 tys. km miesięcznie pokonuje tylko 4,1% ankietowanych, a poniżej 1 tys. km prawie 30% badanych osób.

Poznaniacy najbardziej narzekają na wysokie ceny paliw w Polsce, jednocześnie najczęściej poruszają się droższymi autami w porównaniu do respondentów z innych miast. Badanie pokazuje, że 39,4% ankietowanych z Poznania posiada auto o wartości powyżej 20 tys. zł. Na samym końcu znalazł się Szczecin – nieco ponad 23% badanych porusza się samochodami o wartości przekraczającej 20 tys. zł. W Polsce dominują głównie starsze, tańsze samochody – jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców średni wiek samochodu osobowego wynosi nieco ponad 15 lat. Najwięcej mieszkańców Szczecina (prawie 77%) posiada samochód o wartości do 20 tys., na drugim miejscu znajduje się Warszawa (71,4%), natomiast czołówkę zamyka Białystok – trochę ponad 70% mieszkańców tego miasta deklaruje, że posiada samochód o wartości mniejszej niż 20 tys. zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MOPS czy ZUS? Świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. [TABELA]

Jakie świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a które ośrodki pomocy społecznej? Prezentujemy proste zestawienie najważniejszych świadczeń w 2025 r.

Renta tytoniowa – czym jest, kto może się o nią ubiegać i na jakiej podstawie prawnej?

Renta tytoniowa to pojęcie, które choć w powszechnym użyciu nie funkcjonuje, coraz częściej pojawia się w kontekście dyskusji o świadczeniach z tytułu niezdolności do pracy. Choć alkoholizm jest uznawany za jedno z najpoważniejszych uzależnień, jego konsekwencje zdrowotne nie są jedynymi powodami przyznawania rent. W artykule wyjaśniamy, czym jest renta tytoniowa, kto może się o nią ubiegać oraz na jakiej podstawie prawnej można starać się o to świadczenie.

777 zł składki zdrowotnej pracownika, 315 zł przedsiębiorcy (obaj zarabiają 10 tys. zł miesięcznie). Konstytucyjny paradoks? Czy różne kwoty składki są sprawiedliwe?

Temat składki zdrowotnej był przez kilka ostatnich lat poruszany wielokrotnie. Porównując różne poziomy wynagrodzenia (co znajdą Państwo w dalszej części artykułu) nie da się nie zauważyć, że pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę płacą co do zasady składkę zdrowotną w wyższej wysokości niż przedsiębiorcy. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tak się dzieje, czy jest to obiektywnie sprawiedliwe i czy jest to zgodne z zasadą równości wobec prawa. Bo przecież dostęp do publicznej służby zdrowia mamy taki sam. A jakość tego leczenia nie zależy od wysokości składki.

Skoro nieznajomość prawa szkodzi, to czyja to jest wina, że go nie znamy? [5 POWODÓW]

Prawo dotyka wszystkich. Tymczasem prawdziwie poznają je osoby decydujące się na studia prawnicze. Brak znajomości prawa rodzi niesprawiedliwość społeczną. Jakie są powody nieznajomości prawa? Czy możliwe są zmiany pozwalające na zrozumienie przepisów prawnych przez każdego?

REKLAMA

Pracujący emeryt z przywilejami finansowymi: zwolnienie z PIT i wyższa emerytura. Niektórzy mają limity dorabiania

ZUS informuje, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat liczba pracujących emerytów wzrosła o 51,7 proc. Na koniec grudnia 2015 roku w Polsce było 575,4 tys. pracujących emerytów, natomiast na koniec 2024 roku ich liczba wzrosła do 872,6 tys. Nic dziwnego. Przepisy wspierają aktywność zarobkową emerytów.

Rozporządzenie DORA - co to jest i kogo dotyczy? [PRZEWODNIK]

Czego dotyczy unijne rozporządzenie DORA? Wprowadza nowe pojęcia i wymagania dotyczące cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym. Prezentujemy przewodnik po DORA z wyjaśnieniem trudnych pojęć dla dostawców usług ICT.

Kiedy ZUS przyznaje tzw. rentę alkoholową? Niezdolność do pracy musi być spowodowana czymś więcej niż chorobą alkoholową

W orzecznictwie lekarskim nie istnieje pojęcie tzw. renty alkoholowej. Jak podkreśla Wojciech Dąbrówka, rzecznik prasowy ZUS-u, sam fakt istnienia choroby alkoholowej nie jest wystarczający do uzyskania świadczenia rentowego z tytułu niezdolności do pracy. Istotne jest stwierdzenie, że choroba alkoholowa może spowodować dodatkowe schorzenia będące powikłaniami uzależnienia, które znacznie ograniczają zdolność do pracy. Przykładami takich powikłań mogą być marskość wątroby, przewlekłe zapalenie trzustki, uszkodzenie układu nerwowego, uszkodzenie układu krążenia, a także zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania.

Plagiat w mediach – konsekwencje prawne i możliwości dochodzenia roszczeń

Plagiat jest poważnym naruszeniem zarówno zasad etyki dziennikarskiej, jak i obowiązujących przepisów prawa autorskiego. Współczesna era cyfryzacji oraz dynamiczny przepływ informacji sprzyjają przypadkom wykorzystywania cudzych treści bez odpowiedniego przypisania autorstwa. Warto przeanalizować, jakie regulacje prawne chronią twórców przed plagiatem w kontekście informacji prasowych oraz jakie działania mogą podjąć osoby poszkodowane w sytuacji, gdy ich teksty zostaną skopiowane bezprawnie.

REKLAMA

Sejm na żywo 31 marca 2025 r.: Komisja śledcza ds. Pegasusa

Przesłuchanie Mai Rodwald, prokurator, wezwanej w celu złożenia zeznań w toczącym się postępowaniu zmierzającym do zbadania legalności, prawidłowości oraz celowości czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych m.in. z wykorzystaniem oprogramowania Pegasus przez członków Rady Ministrów, służby specjalne, Policję, organy kontroli skarbowej oraz celno-skarbowej, organy powołane do ścigania przestępstw i prokuraturę w okresie od dnia 16 listopada 2015 r. do dnia 20 listopada 2023 r.

Świadczenie wspierające jednak nadal na 7 lat. Nowe wytyczne wydawania orzeczeń dla osób niepełnosprawnych tego nie zmieniają

Dla osób niepełnosprawnych prawnym wydarzeniem ostatniego tygodnia było wydanie wytycznych dla WZON i PZON co do stałych orzeczeń dla osób cierpiących na jedną z przeszło 200 chorób genetycznych. Wytyczne opublikował Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Łukasz Krasoń. Wytyczne generalnie są adresowane dla dzieci do 16 roku życia i ich rodziców. Po otrzymaniu orzeczenia ważnego do ukończenia 16 roku życia będzie ono miało charakter stały (do 16. roku życia). Następnie osoba niepełnosprawna wystąpi o orzeczenie "dla dorosłych" i ono także będzie miało charakter stały. Niestety (na dziś) posiadanie stałego orzeczenia o niepełnosprawności nie ma znaczenia dla świadczenia wspierającego. Świadczenie to jest przeznaczone dla osób dorosłych. Dla świadczenia wspierającego istotne jest nie orzeczenie o niepełnosprawności, a poziom potrzeby wsparcia ustalony przez WZON, a tego nowe wytyczne nie dotyczą. W dalszym ciągu nie ma planów, aby świadczenie wspierające było przyznawane dożywotnio. Są tylko takie postulaty.

REKLAMA