REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ile pieniędzy wydają Polacy na paliwo? Jak często tankują kierowcy? Mieszkańcy których miast przemierzają najdłuższe dystanse?

Ile Polacy wydają średnio na paliwo i w których miastach najwięcej ? 

Zespół analityczny wyslijbusem.pl przeprowadził badanie ankietowe dotyczące zużycia i wykorzystania paliwa przez mieszkańców największych miast.

REKLAMA

Jak pokazują wyniki badań, Polacy oszczędzają na paliwie. To zrozumiałe w czasach, kiedy

REKLAMA

benzyny, diesla i gazu osiągają rekordową wartość na przestrzeni ostatnich lat. Ponad 54% Polaków tankuje paliwo na kwotę poniżej 500 zł miesięcznie. Natomiast wydatki na paliwo powyżej 1000 zł miesięcznie deklaruje tylko 16,2% ankietowanych.

Najmniej na paliwo wydają mieszkańcy Katowic (blisko 63%). Drugie miejsce zajął Wrocław – nieco ponad 60% ankietowanych odpowiedziało, że miesięcznie nie przeznacza na paliwo więcej niż 500 zł. W pierwszej trójce pojawiają się również mieszkańcy Łodzi osiągając ponad 2 punkty procentowe mniej od Wrocławia. Natomiast ankietowani ze Szczecina dominują w grupie ankietowanych wydających powyżej 1000 zł miesięcznie na paliwo. Mieszkańcy stolicy należą do grupy osób, które w porównaniu do innych miast wojewódzkich, przeznaczają równie dużą kwotę na paliwo w skali miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W których miastach najwięcej mieszkańców uważa, że paliwo powinno być tańsze?

Na podstawie przeprowadzonych badań, Polacy nie są zadowoleni z cen paliw w Polsce. Aż 95,8% ankietowanych twierdzi, że paliwo powinno być tańsze. Rozbieżność procentowa w poszczególnych miastach nie jest zbyt duża – blisko 99% mieszkańców Poznania i Krakowa uważa, że paliwo w Polsce jest zbyt drogie. Zaledwie 3,2% ankietowanych nie narzeka na obecne ceny paliw lub nie ma zdania na ten temat. Dotyczy to szczególnie ankietowanych z Wrocławia, Gdańska i Warszawy. W przeprowadzonych badaniach Wrocław osiągnął 5 punktów procentowych mniej niż Poznań.

Jak często tankują mieszkańcy największych miast?

Częstotliwość uzupełniania baku w aucie jest uzależniona głównie od sposobu wykorzystania pojazdu. Nie bez znaczenia są również wysokie ceny paliwa w Polsce. Właściciele pojazdów to najczęściej osoby aktywne zawodowo, które dojeżdżają do miejsca pracy. Samochody wykorzystują również do załatwiania codziennych spraw, takich jak zakupy. Zgodnie z wynikami badań, większość kierowców poruszający się po polskich drogach musi tankować samochód przynajmniej raz w tygodniu – tak zadeklarowało blisko 59% ankietowanych. Ponad 41% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. Samochód najczęściej tankują mieszkańcy Warszawy – prawie 66% warszawiaków robi to przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu plasuje się Szczecin z wynikiem ponad 64%. Jednocześnie mieszkańcy tego miasta, zaraz po Białymstoku, pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca. Na podium znajduje się również Gdańsk – ponad 58% ankietowanych gdańszczan tankuje samochód częściej niż raz w tygodniu. Najrzadziej tankują pojazdy mieszkańcy Wrocławia – 44,6% badanych osób odwiedza stację benzynową raz na dwa tygodnie lub rzadziej. To o 10,5 punktu procentowego mniej niż w przypadku warszawiaków. Warto zauważyć, że ankietowani z Wrocławia najmniej narzekają na ceny paliw.

Ilu Polaków tankuje mocniejsze paliwa do swoich samochodów?

Paliwo o większej liczbie oktanów spala się wolniej, bardziej równomiernie i pozwala wygenerować większą moc przez silnik w danej jednostce czasu. Może to być powód, dla którego prawie 44% Polaków inwestuje w mocniejsze paliwa. Dla ponad 56% kierowców nie ma to znaczenia i wolą tankować tańsze paliwo. Wśród miast wojewódzkich najwięcej mieszkańców Białegostoku inwestuje w lepsze paliwo – taką deklarację złożyło 52,4% ankietowanych. Jednocześnie białostoczanie pokonują najwięcej kilometrów w skali miesiąca w porównaniu do mieszkańców innych miast. Na drugim miejscu plasuje się Wrocław – prawie 52% mieszkańców tego miasta tankuje mocniejsze paliwo. W grupie ankietowanych, którzy również wolą wlewać do baku lepszej jakości benzynę zalicza się Łódź z wynikiem 46,6%, osiągając prawie 5 punktów procentowych mniej od Wrocławia. Jak się okazuje, mieszkańcy Krakowa wolą tankować słabsze paliwo. Taką deklarację złożyło prawie 64% mieszkańców tego miasta. To aż 16% więcej ankietowanych w porównaniu do Białegostoku. Niechęć do tankowania mocniejszego paliwa może wynikać zarówno z rosnących cen, jak i braku chęci podwyższania komfortu jazdy.

Mimo wysokich cen paliw w Polsce, zdecydowana większość ankietowanych nie rezygnuje z podróży. Na pierwszym miejscu plasuje się Białystok – aż 75,7% ankietowanych z tego miasta pokonuje dystans 1 tys. km i więcej w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu znaleźli się respondenci ze Szczecina z wynikiem bardzo zbliżonym do ankietowanych z Białegostoku (75,6%). Na podium można znaleźć również Warszawę, która osiągnęła 2 punkty procentowe mniej niż wyżej wymienione miasta (73,7%). Jak wynika z przeprowadzonych badań różnice są niewielkie. Istnieje za to przepaść pomiędzy Białymstokiem a Krakowem, pomiędzy tymi miastami jest 10 punktów procentowych różnicy. Miesięcznie najwięcej mieszkańców Krakowa przemierza dystans pomiędzy 1 tys. a 2 tys. kilometrów w skali miesiąca. Jak wynika z raportu, statystycznie najwięcej Polaków robi w ciągu miesiąca 1-2 tys. km. Powyżej 5 tys. km miesięcznie pokonuje tylko 4,1% ankietowanych, a poniżej 1 tys. km prawie 30% badanych osób.

Poznaniacy najbardziej narzekają na wysokie ceny paliw w Polsce, jednocześnie najczęściej poruszają się droższymi autami w porównaniu do respondentów z innych miast. Badanie pokazuje, że 39,4% ankietowanych z Poznania posiada auto o wartości powyżej 20 tys. zł. Na samym końcu znalazł się Szczecin – nieco ponad 23% badanych porusza się samochodami o wartości przekraczającej 20 tys. zł. W Polsce dominują głównie starsze, tańsze samochody – jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców średni wiek samochodu osobowego wynosi nieco ponad 15 lat. Najwięcej mieszkańców Szczecina (prawie 77%) posiada samochód o wartości do 20 tys., na drugim miejscu znajduje się Warszawa (71,4%), natomiast czołówkę zamyka Białystok – trochę ponad 70% mieszkańców tego miasta deklaruje, że posiada samochód o wartości mniejszej niż 20 tys. zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kwoty emerytur i rent wolne od egzekucji i potrąceń 2025 r. – zmiany od 1 marca

Po każdej waloryzacji emerytur i rent rosną też kwoty tych świadczeń wolne od potrąceń i egzekucji. Nie inaczej będzie w 2025 roku. Prezes ZUS wydał już 18 lutego 2025 r. komunikat w sprawie kwoty najniższej emerytury i renty, dodatku pielęgnacyjnego i dodatku dla sierot zupełnych, kwot maksymalnych zmniejszeń emerytur i rent oraz kwot emerytur i rent wolnych od egzekucji i potrąceń.

Orzekanie o niepełnosprawności - będą nowe zasady. MRPiPS: projekt zatwierdzony

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało 21 lutego 2025 r., że dzień wcześniej Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń. MRPiPS dodało, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.

Zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych: Sejmowa komisja rozpatrzyła petycję. Czas na stanowisko resortu zdrowia

Czy zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży szampanów bezalkoholowych? Co z produktami bezalkoholowymi imitującymi opakowania napoi alkoholowych? Sejmowa komisja rozpatrzyła w czwartek petycję w tej sprawie.

Świadczenia dla dzieci z niepełnosprawnością 2025 r.

Świadczenia dla dzieci z niepełnosprawnością 2025 r. O jakie świadczenia mogą wystąpić rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych w 2025 r.? Ile wynoszą poszczególne świadczenia? Gdzie złożyć wniosek?

REKLAMA

Od 1 marca 2025 r. nowe, wyższe limity dorabiania dla rencistów i emerytów

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomniał w piątek, że od 1 marca zmianie ulegną limity dorabiania do świadczeń dla rencistów i dla wcześniejszych emerytów. Przekroczenie limitów może skutkować zmniejszeniem lub zawieszeniem wypłaty świadczenia przez ZUS.

Krwiodawcy bez ogólnopolskiej ulgi na komunikację? Rząd umywa ręce, odbija piłeczkę do samorządów

Honorowi krwiodawcy oddają krew, ratując życie, ale czy mogą liczyć na darmowe przejazdy komunikacją miejską w całym kraju? Posłanka Paulina Matysiak apeluje o jednolitą ulgę, jednak rząd odbija piłeczkę do samorządów. Czy to koniec nadziei na realne wsparcie dla dawców?

MRPiPS ujawniło co dalej z przeliczeniem emerytur i rent rodzinnych dla osób, którym przyznano świadczenia w latach 2009-2019. Nie będzie wyrównania i odsetek

Konstrukcja wyrównania i odsetek może być stosowana, jeżeli ponowne ustalenie wysokości świadczenia wynikałoby z tego, że świadczenie zostało ustalone w wysokości niezgodnej z obowiązującymi przepisami – informuje MRPiPS. Osobom, którym przyznano emerytury lub renty rodzinnej w czerwcu w latach 2009-2019 i które przez lata miały wypłacane zaniżone świadczenia, świadczenia te – w opinii MRPiPS – zostały wyliczone zgodnie z prawem, a konstrukcja waloryzacji rocznej i kwartalnej jest zgodna z konstytucją, zatem – nie przysługują im jednorazowe wyrównania (które sięgałyby nawet kilkunastu tysięcy złotych), ani odsetki od tych wyrównań.

MRPiPS: Korzystne zmiany w systemie orzekania o niepełnosprawności coraz bliżej

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki w przesłanym w piątek komunikacie poinformowało, że Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania w Polsce oraz uporządkowania systemu świadczeń. Zmiany te - w ocenie resortu - mają rozwiązać problemy osób z niepełnosprawnościami dotyczącymi systemu orzekania o niepełnosprawności.

REKLAMA

Rząd: Opóźnia o 6 miesięcy utrudnienia w budowie domów. Jak za daleko do szkoły i lasu domu nie wybudujesz. Tak dziś w przepisach

W 2026 r. utrudnienia w budowie domów. Nie tylko najdalej 1,5 km do szkoły podstawowej (w mieście - na wsi 3 km). Blisko domu musi być (nie dalej niż 3 km) o powierzchni 20 ha park, ogródek jordanowski albo las. Park i ogródek jordanowski muszą mieć infrastrukturą. Przepisy miały wejść w życie od 1 stycznia 2026 r. (decyzja rządu premiera M. Morawieckiego). Wejdą pół roku później (decyzja rządu premiera D. Tuska).

Gość Infor.pl: Dzieci uzależnione od smartfonów to lenistwo rodziców?

Czy powinno się zakazać używania smartfonów w szkołach? Jak media społecznościowe wykorzystują słabości naszego mózgu? Jak zbudować zdrową relację z technologiami? Czy gry komputerowe to sztuka? Gościem Infor.pl jest Krzysztof M. Maj z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

REKLAMA