Wzrost liczby sporów dotyczących odszkodowań
REKLAMA
REKLAMA
Odszkodowania - postępowania interwencyjne
- Rocznie odbieramy około tysiąc telefonów z prośbą o poradę w sporach dotyczących ubezpieczenia mienia i siedemset wniosków o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego w takich sporach – mówi w rozmowie z MarketNews24, Marcin Jaworski, rzecznik prasowy Biura Rzecznika Finansowego. – Gdy mamy burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę odbieramy więcej niż zwykle telefonów, a klienci pytają przede wszystkim o to co powinni zrobić bezpośrednio po szkodzie i jakie są obowiązki ubezpieczyciela.
REKLAMA
Reklamacja przyznanego odszkodowania
Jeżeli uznamy, że kwota przyznanego odszkodowania jest za niska i czujemy się pokrzywdzeni, to możemy skorzystać z porady Biura Rzecznika Finansowego, aby następnie przygotować reklamację.
Gdy taka reklamacja zostanie odrzucona przez ubezpieczyciela, to można zwrócić się do Biura Rzecznika Finansowego z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego bądź polubownego.
- Jeżeli chcemy wejść w spór z ubezpieczycielem, to wcześniej warto poprosić go o to, aby przedstawił w jaki sposób oszacował konkretną szkodę, a wtedy będziemy wiedzieli jakie elementy uszkodzeń uwzględnił i jakie pominął – wyjaśnia M. Jaworski. – Nasi eksperci pomagają w kwestiach prawnych, natomiast przy wycenie skali zniszczeń warto skorzystać z pomocy rzeczoznawcy.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA