Termin teleporady w 2021 r.
Teleporada ma być realizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta celem uzyskania pomocy medycznej.
Będzie jednak możliwość udzielenia teleporady w terminie późniejszym pod warunkiem jego uzgodnienia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
Polecamy: Seria 5 książek. Poznaj swoje prawa!
Takie zmiany zawarto w projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.
„Proponowane zmiany wychodzą naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów, uwzględniając jednocześnie możliwości organizacyjne świadczeniodawców. Ich celem jest usprawnienie kontaktu na linii pacjent - świadczeniodawca, a także zwiększenie dostępu do świadczeń realizowanych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.” – czytamy w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia.
Nowe przepisy mają wejść w życie 30 stycznia 2021 r.
Teleporada – co to jest?
Teleporada to świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
Teleporada lekarska i nie tylko
Warto pamiętać, iż osobą udzielającą teleporady jest nie tylko lekarz. Może to być również pielęgniarka lub położna udzielająca świadczeń u świadczeniodawcy POZ.
Polecamy serwis: Prawa pacjenta