REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" jeszcze w 2019 r. w 4 miastach

Subskrybuj nas na Youtube
Szkolenie./ Fot. Fotolia
Szkolenie./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" odbędzie się w 4 miastach: Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Zakopanem. Pierwszy termin już 23 lipca 2019 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Effect Group

Effect Group

"Zarządzanie szkoleniami" - cel szkolenia

System szkoleniowy w firmie powinien spełniać trzy podstawowe role:

REKLAMA

Pierwsza z nich dotyczy procesu kształtowania potencjału intelektualnego firmy, czyli ciągłego podnoszenia kwalifikacji i umiejętności kadry pracowniczej wszystkich szczebli. Działania w tym obszarze mają głównie na celu dokształcanie zatrudnionych pracowników i dopasowywanie ich kompetencji do przyjętych standardów stanowiskowych czy funkcjonalnych.

REKLAMA

Drugą bezpośrednią funkcją systemu szkoleniowego jest rola ułatwiania i realizowania wprowadzanych w firmie zmian. Działania w tym obszarze – to, m.in., asocjacja nowo zatrudnionych pracowników, przekwalifikowanie pracowników realokowanych, a także dostarczanie nowej wiedzy i umiejętności koniecznych do utrzymania konkurencyjności w szybko zmieniającym się środowisku gospodarczo-politycznym (wdrażanie nowych technologii, systemów, wprowadzanie nowych produktów itp.).

Trzecim obszarem, na który pośrednio wpływa system szkoleń, jest kwestia kultury organizacyjnej. Szkolenia kadry menedżerskiej wpływają na styl zarządzania przedsiębiorstwem, a sam fakt inwestowania w rozwój pracowników pozytywnie oddziaływuje na ich motywację i zaangażowanie. System szkoleń powinien uwzględniać też programy integrowania personelu, propagowania wspólnych korzystnych dla zakładu postaw i wartości.   W ramach warsztatów proponujemy Państwu podejście angażujące w zrównoważony sposób zarówno sferę intelektualną, jak i wysoki poziom emocji pracowników poprzez bezpośrednie ich doświadczanie w ramach szkolenia, lub konsultacji.  

Cel szkolenia:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
  • wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
  • przekazanie technik generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania
  • udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
  • poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
  • poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
  • dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy.
  • rozwój kompetencji działu szkoleń.

Korzyści dla uczestników:

Dla uczestników:

  • Nauczą się badać i analizować potrzeby szkoleniowe firmy,
  • Poznają zasady planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie,
  • Przećwiczą zasady doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń,
  • Nauczą się dokonywać precyzyjnej ewaluacji szkoleń,
  • Otrzymają procedurę szkoleniową oraz procedurę tworzenia grup trenerów wewnętrznych jako materiał dodatkowy

Dla firmy:

  • Optymalizacja kosztów programów doskonalenia zawodowego – precyzyjna diagnoza potrzeb szkoleniowych oraz możliwość kontroli ich efektywności
  • Zyskanie narzędzi do oceny skuteczności polityki szkoleniowej
  • Ograniczenie / optymalizacja kosztów programów rozwojowych
  • Poprawa efektywności zarządzania ludźmi
  • Ukierunkowanie pracowników na podniesienie jakości usług dla klienta wewnętrznego i zewnętrznego, a w efekcie – wzmocnienie ich satysfakcji
  •  Skuteczne wdrażanie zmian
  •  Budowanie kultury organizacyjnej o dużym wskaźniku inteligencji emocjonalnej, kultury ciągłego podwyższania kwalifikacji przez pracowników
  • Wyższa wydajność i zadowolenie personelu.

Cena netto: 1450 zł/os.

ZAPISY >>>

Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Poznań 23-07-2019 24-07-2019
Warszawa 29-08-2019 30-08-2019
Wrocław 21-10-2019 22-10-2019
Warszawa 21-11-2019 22-11-2019
Zakopane 16-12-2019 17-12-2019

Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.

To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Szczegółowy program szkolenia:

Moduł 1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?

  • Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
  • Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji
  • Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
  • Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
  • Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
  • Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich
  • Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
  • Projektowanie działu szkoleń
  • Zadania działu szkoleń
  • Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
  • Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.

Moduł 2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych

  • Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
  • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
  • Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
  • Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
  • Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
  • Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
  • Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.

Moduł 3. Planowanie i budżetowanie szkoleń

  • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
  • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
  • Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
  • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
  • Zatwierdzenie budżetu szkoleń.

Moduł 4. Realizacja projektów szkoleniowych 

  • Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
  • Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
  • Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
  • Procedura doboru partnera szkoleniowego
  • Szkolenia i ich rodzaje
    • cykl uczenia się
    • różnorodność typów szkoleń
    • metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze
    • czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
  • Harmonogram szkoleń
    • liczba i dobór uczestników
    • jak często szkolić ?
    • kiedy szkolić ?
  • Realizacja szkoleń
    • informacje dla uczestników szkolenia
    • hotel – arkusz kontrolny
    • o czym należy pamiętać ?– ściągawka dla organizatora szkoleń
  • Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.

Moduł 5. Ocena i ewaluacja szkoleń

  • Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick’a,
  • Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
  • Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
  • Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
  • Błędy w ocenianiu.

Moduł 5. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania

  • Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami (m.in. Wniosek o udział firmy w opłacie za studia, Umowa o dofinansowanie studiów, Umowa o skierowanie na studia, Zestawienie okresów do przepracowania, Wniosek szkoleniowy, Rezygnacja ze szkolenia, Zapytanie ofertowe, Raport dot. wyboru zewnętrznego partnera szkoleniowego, Wniosek szkoleniowy – językowy, Raport z wykonania budżetu i planu szkoleń itd.)
  • Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych:
    • ogólne założenia programu
    • wybór  trenerów
    • szkolenie Train the trainers
    • realizacja szkoleń przez trenerów wewnętrznych
    • motywowanie trenerów
    • ocena efektywności programu szkoleniowego oraz trenera
    • zalety i zagrożenia związane z programem Trenerów Wewnętrznych
    • koszty dotyczące efektywności całego programu.

Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Szczegółowe informacje >>>

Polecamy serwis: Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta socjalna 2025 r. Zmiany już od 1 maja 2025 r.

Jakie zmiany czekają osoby pobierające rentę socjalną? Czy nadchodzące zmiany wpłyną na wysokość wypłaty świadczeń? Ile wynosi renta socjalna po waloryzacji 1 marca 2025 r.? Co z dodatkiem dopełniającym do renty socjalnej? Kto musi złożyć wniosek, by otrzymać dodatek dopełniający?

Sejm na żywo 15 kwietnia: Komisja śledcza ds. Pegasusa

Przesłuchanie Aleksandry Rozmierskiej, prokurator, wezwanej w celu złożenia zeznań w toczącym się postępowaniu zmierzającym do zbadania legalności, prawidłowości oraz celowości czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych m.in. z wykorzystaniem oprogramowania Pegasus przez członków Rady Ministrów, służby specjalne, Policję, organy kontroli skarbowej oraz celno-skarbowej, organy powołane do ścigania przestępstw i prokuraturę w okresie od dnia 16 listopada 2015 r. do dnia 20 listopada 2023 r.

Kod pocztowy - czy wiesz co oznaczają te cyfry? Poczta Polska wyjaśnia

Kod pocztowy to integralny składnik wszystkich adresów; każda z jego cyfr odpowiada za konkretny fragment lokalizacji. Poinformowała Poczta Polska w komunikacie z 17 marca 2025 r., w którym przytoczono sytuację z Mikoszewa, gdzie nowopowstały cypel został przypisany do odpowiedniego kodu.

Idą rewolucyjne zmiany w urlopach. To już postanowione. „Kończymy z tym absurdem”

Harują ciężko całymi latami, ale to harowanie nie wlicza się do stażu pracy. O taką, obwarowaną przepisami ścianę, rozbijają się zatrudniani na umowach-zleceniach i ci , którzy prowadzą własną działalność gospodarczą. Czy teraz wreszcie się to zmieni? Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów pozytywnie zaopiniował projekt ustawy, który przyniesie rewolucję dotyczące zasad, na jakich staż pracy zostanie wyliczony. To z kolei pociągnie za sobą zmiany w prawach do urlopu.

REKLAMA

Nowe taryfy na prąd dla gospodarstw domowych od 1 października 2025 r. [projekt] Będzie drożej, czy jednak nie

Rząd planuje, by nowe taryfy na energię elektryczną dla gospodarstw domowych miałyby obowiązywać 1 października 2025 r., a nie 1 lipca br. Tak wynika z opublikowanych w poniedziałek założeń do zmiany ustawy o ochronie odbiorców energii.

ZUS: Dwa dodatki do renty (socjalna i chorobowa). Czym się różnią? Datą powstania niepełnosprawności albo niesamodzielności

Nie wiadomo dlaczego rodzaj świadczeń jest zależny od wieku nabycia niepełnosprawności. Piotr o kulach od 17. roku życia, to np. renta socjalna (albo stare świadczenie pielęgnacyjne ewentualnie przejście na nowe świadczenie wspierające). Paweł o kulach od 30-ego roku to renta z tytułu niezdolności do pracy. Piotr może się starać o dodatek dopełniający (jeżeli spełni kryterium niesamodzielności). Paweł spełniając to samo kryterium nie otrzyma tego dodatku do renty chorobowej bo dodatku nie ma. Został obiecany przez rząd pół roku, ale trwają praca analityczne nad ustawą.

ZUS: Wpłynęło 694 359 wniosków o rentę wdowią. 90 proc. wszystkich wniosków stanowiły wnioski złożone przez kobiety. Kiedy decyzja ws. renty wdowiej? Postępowanie wyjaśniające. Jakie dokumenty przygotować?

W lipcu rozpoczną się pierwsze wypłaty tzw. renty wdowiej. Z Danych ZUS wynika, że od 1 stycznia 2025 r. wpłynęło 694 359 wniosków o rentę wdowią, z czego 90 proc. wszystkich wniosków stanowiły wnioski złożone przez kobiety.

Emerycie, rencisto, nie dostałeś z ZUS-u deklaracji PIT za 2024 rok? Możesz dostać duplikat - jak to załatwić?

Jesteś emerytem lub rencistą i nie masz deklaracji podatkowej PIT? A może otrzymałeś PIT ale go zgubiłeś lub jest zniszczony? Wyjaśniamy czy możesz otrzymać duplikat tego dokumentu z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Umiarkowany stopień niepełnosprawności. Co z orzeczeniem? [LISTA]

Osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności często zastanawiają się nad tym, z jakiego rodzaju form wsparcia mogą korzystać. Na jakie przywileje w pracy można liczyć? Ile wynosi dofinansowanie z PFRON w 2025 r.? Jakie zasiłki z MOPS przysługują z orzeczeniem? Oto najważniejsze świadczenia i aktualne kwoty!

Dłużnik nie płaci? Jak rozpoznać sygnały ostrzegawcze i zacząć działać

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży, może napotkać problemy płatnicze, dotykające go bezpośrednio lub pojawiające się w wyniku współpracy z kontrahentem, którego stabilność finansowa uległa zachwianiu. Czy istnieją sygnały, które wysyła nasz partner biznesowy, mówiące o tym, że oczekiwana wpłata nigdy nie nastąpi?

REKLAMA