KIA Motors pod lupą UOKiK
![Gwarancja i informacje w niej ujawnione /Fot. Fotolia](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nNS5pbmZvci5wbC/9wL19maWxlcy84NDAwMC9mb3RvbGlhXzE0/ODI0NDg1X3N1YnNjcmlwdGlvbl94bF84MD/B4NjAwXzIyNDU3OC5qcGciLCJ3Ijo3NzF9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Postępowanie Urzędu wykazało, że w serwisie internetowym www.kiagwarancja.pl przedsiębiorca informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km obejmuje każdy nowy model samochodu KIA oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami. Tymczasem z postanowień zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że jeden z modeli (K2900 CRDi) był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 tys. km a elementy układu zawieszenia np. amortyzatory miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 tys. km.
REKLAMA
W opinii Prezes UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu KIA wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.
Prezes UOKIK zobowiązała przedsiębiorcę do zmiany informacji przekazywanych na temat gwarancji.
Źródło: uokik.gov.pl
Zobacz serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat