W tym celu wystarczy zalogować się na stronie internetowej www.epuap.gov.pl.
Elektroniczna komunikacja z administracją będzie dotyczyć nie tylko składanych przez nas podań, wniosków i skarg, tą samą drogą otrzymamy dokumenty sporządzone w urzędach.
Na razie jednak lista czynności urzędowych, które można załatwić za pomocą zaufanego profilu, nie jest długa. Również nie każda jednostka samorządu terytorialnego umożliwiła pełne korzystanie z zalet e-administracji. Na przykład złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego w formie elektronicznej możliwe jest obecnie w 15 gminach. Usługę tę oferują nie tylko duże miasta, takie jak Koszalin, ale również gminy wiejskie, np. Borek czy Poronin.
Zobacz serwis: Sprawy urzędowe
Podobnie jest w przypadku zgłaszania zmian w aktach stanu cywilnego. Wśród usług z tego zakresu zdalnie możemy na przykład zmienić imię czy nazwisko oraz złożyć wniosek o nadanie numeru PESEL. Ta druga usługa dostępna jest jak na razie tylko w sześciu jednostkach samorządu terytorialnego. W większości świadczą ją małe gminy, takie jak na przykład Polanów czy Aleksandrów Kujawski.
Pełny tekst: Od dziś wymiana dokumentu tożsamości czy prawa jazdy możliwa przez internet