UOKiK sprawdzi operatorów komórkowych

REKLAMA
REKLAMA
W wyniku tych działań UOKiK wszczął sześć postępowań w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Skala problemu dotyczącego łamania praw osób korzystających z telefonów komórkowych jest więc bardzo duża. Tymczasem, jak twierdzą prawnicy, konsumenci rzadko podejmują indywidualną walkę z niedozwolonymi praktykami.
REKLAMA
Jak czytamy w „DGP” najczęściej skargi dotyczyły takich kwestii jak zasięg bezprzewodowego Internetu, naliczanie kar umownych za przedwczesne wypowiedzenie umowy czy nieotrzymania rachunku.
Ponadto UOKiK kieruje także do sądu pozwy o uznanie postanowień umów stosowanych w tym sektorze za niedozwolone. Jako przykład można podać interwencję urzędu z października, kiedy to do rejestru klauzul niedozwolonych zostało wpisane postanowienie uprawniające przedsiębiorcę do rozwiązania umowy z konsumentem ze skutkiem natychmiastowym bez wcześniejszego powiadomienia, np. gdy zalegał z opłatami.
Pełny artykuł: UOKiK sprawdza oferty operatorów telefonii komórkowej
Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja
REKLAMA
REKLAMA