Zmiany w gwarancji konsumenckiej
REKLAMA
REKLAMA
Do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wprowadzono uzupełnienie do art. 13 ustawy, zgodnie z którym sprzedawca wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny sporządzony na papierze lub na innym dostępnym dla kupującego trwałym nośniku informacji.
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z nową propozycją, na sprzedawcy będzie więc ciążył obowiązek wydania dokumentu gwarancyjnego nie tylko wówczas, gdy sam będzie udzielał gwarancji (sam będzie gwarantem), ale także wtedy, kiedy będzie występował w roli pośrednika między „gwarantem” (np. producentem) a konsumentem. Takie rozwiązanie nie zamyka przed konsumentem - w razie nienależytej jakości towaru - możliwości dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z gwarancji.
W założeniach wskazano, że do ustawy zostaną wprowadzone zmiany redakcyjne – np. „oświadczenie gwarancyjne” zostanie zastąpione „oświadczeniem gwaranta”. Ponadto art. 13 dotychczasowej ustawy zostanie uzupełniony o ust. 6, w którym będzie precyzyjnie wyjaśnione, że uchybienie wymaganiom zawartym w ust. 1-5 nie będzie mieć wpływu na ważność gwarancji, a tym samym nie będzie pozbawiać kupującego wynikających z tej gwarancji uprawnień.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Zobacz również serwis: Prawa konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat