Dodatkowa praca urzędnika tylko za jego zgodą
REKLAMA
REKLAMA
Urzędnicy sami będą decydowali o tym, czy chcą pracować w nadgodzinach, w porze nocnej, w dni świąteczne oraz w niedzielę. Dotyczy to osób, opiekujących się dziećmi do lat ośmiu oraz osobami starszymi.
REKLAMA
Nowe przepisy obowiązują od 23 września 2010 r. Dotychczas nawet za zgodą pracownika, kierownik urzędu nie mógł zlecić dodatkowej pracy urzędnikowi, opiekującemu się dzieckiem lub osoba starszą.
Czas pracy urzędnika to maksymalnie 8 godzin na dobę i średnio 40 godzin tygodniowo. Czas ten może zostać wydłużony do 12 godzin. Urzędnicy (poza kobietami w ciąży) muszą też pracować w nocy, w niedziele i święta, jeżeli zachodzi taka potrzeba.
Pełny tekst: Urzędnik odmówi dodatkowej pracy w godzinach nadliczbowych
Zobacz również serwis: Praca
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat