„DGP”: można żądać odszkodowania także za opóźniony lot
REKLAMA
REKLAMA
Pasażerom samolotów z kilkugodzinnym opóźnieniem należy się odszkodowanie tak samo jak pasażerom lotów odwołanych. Tak zadecydował Europejski Trybunał Sprawiedliwości jeszcze pod koniec 2009 r.
REKLAMA
Do czasu wydania wyroku przez ETS pasażerowie, którzy dolecieli na miejsce kilka godzin później, niż przewiduje rozkład, byli traktowani gorzej niż pasażerowie lotów odwołanych. Unijne rozporządzenie regulujące kwestie odszkodowania w takich wypadkach nie przewidywało w ogóle możliwości odszkodowania za opóźniony lot.
Sytuacja uległa zmianie po wyroku ETS. Dotyczy to jednak sytuacji, gdy opóźnienie jest stosunkowo duże. W przypadku lotów do 1,5 tys. km musi ono wynosić więcej niż dwie godziny, a w przypadku dłuższych lotów – więcej niż trzy godziny. Natomiast zwrot pełnego kosztu biletu po cenie, za jaką został kupiony, przysługuje dopiero, gdy opóźnienie wynosi co najmniej pięć godzin.
Zobacz również serwis: Konsument - usługi
Zobacz również: Prawa pasażera
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat