Nowa ustawa zakłada m.in., iż do założenia biura podróży nie będzie potrzebne wykształcenie w zakresie turystyki, prawa, ekonomii, czy rekreacji i marketingu. Oznacza to, że założenie biura będzie znacznie łatwiejsze niż dotychczas. Obecnie osoba, która nie dysponuje odpowiednim wykształceniem musi wykazać się odpowiednim okresem praktyki.
Zmienią się też zasady dokonywania opłata za wycieczki, które w zamierzeniu mają lepiej chronić turystów przed nieuczciwym operatorem. Kupując wycieczkę klienci będą wpłacali pieniądze na rachunek powierniczy, z którego biuro będzie mogło skorzystać dopiero po prawidłowym wykonaniu umowy.
Większe obowiązki organizatora przewidziano także w przypadku reklamacji turystów. W przypadku odmowy jej uwzględnienia biuro będzie musiało na piśmie szczegółowo uzasadnić swoją decyzję.
Zobacz również dział: Konsument-turystyka
Zobacz również serwis: Umowy