Moja babcia została zaproszona na prezentację kołder w siedzibie lokalnej szkoły. Zachęcona przez akwizytora, kupiła kołdrę, która moim zdaniem kosztowała zbyt dużo. Kiedy następnego dnia, za moją namową, babcia próbowała zwrócić towar, akwizytor odmówił przyjęcia zwrotu, powołując się na zastrzeżenie w umowie. Czy jest to zgodne z prawem?
Wchodząc do fryzjera powiesiłam kurtkę na wieszaku przy drzwiach. Wychodząc po godzinie chciałam zabrać moją kurtkę, ale jedna z klientek stwierdziła, że to jej własność. Wywiązała się sprzeczka, a fryzjer odmówił pomocy w rozwiązaniu sytuacji, twierdząc, że nie ma z tym nic wspólnego. Czy rzeczywiście nie ponosi on żadnej odpowiedzialności?
Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji czy może reklamować niezgodność towaru z umową?